Seo مخفف عبارت Search engine optimization به معنای بهینه سازی وب سایت برای موتورهای جشتجوگر می باشد.
در دنیای امروز حدود 85% از بازدیدکنندگان در وب، از طریق موتورهای جستجوگر (Search Engine) به وب سایت ها راه پیدا می کنند. بر طبق همین آمار حدود 75% بازدیدکنندگان جذب وب سایت هایی می شوند که در صفحه اول نتایج موتور جستجو قرار دارند .
حال در این میان بیش از 60 درصد جستجوگران اینترنت وب سایت های خود را از طریق گوگل پیدا می کنند.
روش های بهینه سازی وب سایت و قرار گرفتن در رتبه های برتر موتورهای جستجو نیز امروزه به یک علم تبدیل شده است.
بهینه سازی و بالا بردن رتبه وب سایت اصلی مهم در بالا بردن کیفیت، و در نهایت ترافیک وب سایت می باشد که در مواردی با رعایت اصول و استاندارد جهانی می توان به افزایش فروش دست یافت.
مزایای بهينه سازي سايت
ترافيک هدفمند
افرادی را در نظر بگیرید که عبارت طراحی سایت را در گوگل جستجو می کنند. این افراد به دنبال عبارت جستجو شده هستند و اگر چنانچه شما یکی از سایت های پیشنهادی گوگل به آنها باشید، شانس بسیار زیادی جهت فروش محصولتان خواهید داشت.
افزايش رتبه در موتورهاي جستجو
بهينه سازي وب سايت موجب افزايش رتبه در موتورهاي جستجو ميشود
افزايش آمار بازديدکنندگان
درصد زيادي از کاربران اينترنت از موتورهاي جستجو استفاده ميکنند. اگر سايت شما در سطر اول جستجو باشد باعث افزايش بازديدکننده ميشود.
تبليغ هدفمند
در صورت افزايش بازديد کننده ميتوان محصولات خود را به افراد بيشتري معرفي کرد.
فروش بيشتر
ميتوان بازديد کننده را به يک مشتري تبديل کرد.
بازگشت بالاتر سرمايه
با بهينه کردن سايت ، بيشترين نرخ بازگشت سرمايه اي را که براي تجارت خود در نظر گرفته ايد حاصل خواهيد کرد.
مراحل انجام عملیات سئو (بهینه سازی وب سایت)
مرحله اول : آنالیز
آنالیز کلمات کلیدی نسبت به رقیبان
یافتن مهم و موثرترین لغات شغل شما
هماهنگ سازی در ترکیب لغات محتوا
آنالیز ساختار وب سایت موجود و چگونگی فهرست بندی آن در گوگل
بررسی لینکهای درون سایت و میزان اهمیت آنها
بررسی کیفیت و نحوه ارتباط لینک های درون سایت و چگونگی تعامل آنها با هم
برآورد کردن درصد لینکهای کم مصرف یا بدون مصرف
آنالیز کردن تگهای meta,H1و تیترهایی که توسط موتورهای جستجو قابل دیدن میباشد
شناخت رقبا در استفاده از کلمات کلیدی
بررسی میزان استفاده از کلمات کلیدی مرتبط با هدف سایت
بررسی صفحات داینامیک و لینک های نامناسب
بررسی sitemap های موجود و دقت آنها و چگونگی بروز رسانی آنها
مرحله دوم: برنامه ریزی استراتژی
آنالیز کلمات کلیدی برای ایجاد لیست از کلمات مرتبط با محتوای سایت و مناسب جهت بالابردن رتبه سایت در موتورهای جستجو
بررسی تغییرات مورد نیاز در ساختار سایت مانند Site map, title tags, meta/h1 tags, header tags
بررسی موارد و نکاتی که باید به محتوای سایت اضافه گردد
پیاده سازی ساختار مناسب برای لینکهای سایت جهت دسترسی از طریق وب سایتهای دیگر، بلاگها ، لینکهای منوی عمودی و لینکهای پایین صفحه
بررسی امکان پیاده سازی بلاگ یا Rss جهت به روز رسانی مطالب
طراحی الگوی کار جهت آغاز پیاده سازی
مرحله سوم: پیاده سازی عملیاتی
بهینه سازی برچسب های عنوان
بهینه سازی متا تگ ها
بهینه سازی سرصفحه ها
بهینه سازی تگ های HTML
بهینه سازی کلمات کلیدی
بهینه سازی لینک ها
بهینه سازی تصاویر
بهینه سازی کدهای قالب
بهینه سازی تنظیمات
افزایش سرعت سایت
اصلاح ساختار سایت و نقشه سایت
معرفی به موتورهای جستجو
حضور شما در شبکه های اجتماعی
برگزاری جلسات آموزشی برای مدیر سایت جهت آشنایی با قسمت مدیریت
مرحله چهارم: مدیریت
پس از پیاده سازی الگو ، گزارشی از وضعیت وب سایت به صورت هفتگی تهیه خواهد شد.
مدیر سایت قادر خواهد بود در صورت نیاز سوالات خود را جهت مدیریت سایت مطرح کند.
هر ماه ، لیستی کاملا دقیق از جزئیات اضافه شده به سایت مانند لینکها یا کدهای جدید در اختیار مدیر سایت قرار داده خواهد شد.
تهیه لیستی از تغییرات احتمالی مورد نیاز جهت ماه آینده وب سایت