اشتباهاتی که ممکن است در طراحی وب سایت ایجاد شود

اما مشکل اینجاست که تعدد گزینه ها و فرصتها در هر امری از جمله طراحی وب سایت می تواند بسیار گیج کننده باشد. در این مقاله به چند مطلب مهم اشاره می کنیم که به شما کمک می کند که چگونه از بزرگترین اشتباهاتی اکثر افراد هنگام طراحی سایت و یا طراحی مجدد و بهینه سازی وب سایت مرتکب می شوند، پیشگیری نمایید.

– بدون یک استراتژی برای طراحی سایت، بازاریابی را شروع می کنید

وب سایتها نیزمانند بروشورها،مجلات ،کارتهای ویزیت،کارتهای پستی و … هستند اینها در واقع بخشی از بازاریابی شما می باشند. قبل از اینکه شروع کنید،نیاز است سئوالات مهمی راجع به استراتژی طراحی وب سایت از خودتان بپرسید. اول بدانید که به چه دلیل طراحی سایت انجام می دهید.

● اهداف شما از طراحی سایت چیست؟برای آموزش؟ آگاهی و اطلاع رسانی؟ جذب تجارتهای جدید؟ ارائه خدمات به مشتریان فعلی؟
● مخاطبان شما چه کسانی هستند؟
● می خواهید بازدیدکنندگان شما در بازدید از وب سایت شما چه چیزی را بفهمند؟

اگر شما نمی دانید هدفتان چیست و می خواهید به کجا بروید،من هم نمی توانم بگویم چگونه به مقصد خواهید رسید.بنابراین قبل از انجام هر کار دیگری یک طرح بازاریابی اینترنتی قبل از طراحی سایت تان بنویسید.

– نام تجاری (لوگو) اینترنتی ندارید و یا اگر دارید مناسب نیست
بعد از اینکه اهدافتان و مخاطبان وب سایت تان مشخص شد،سایت شما باید مواردی را منعکس کند. یک سایت موزیک که اکثرا مورد توجه نوجوانان است باید متفاوت از یک وب سایت بهداشتی باشد که برای بزرگترهاست و یا وب سایتی که محصول آن موتور سیکلت است مخاطب آن اکثراً جوانان هستند.به محض اینکه شما موقعیت خوبی پیدا کردید و نام تجاری اینترنتی شما بدرستی جا افتاد، وب سایت شما مشتریان بالقوه شما را از انبوه بازدیدکنندگان آنلاین تشخیص خواهد داد.

– برای پیشبرد اهداف خود تکنولوژی نامناسبی را انتخاب می کنید
وب سایت ها از این نظر به دو دسته بزرگ تقسیم می شوند- یکی وب سایتی که مالکیت آن در اختیار شماست و بعدی وب سایتی که آن را اجاره می کنید. اجاره یعنی سایتی که توسط شرکتهایی که ارائه دهنده خدمات کاربردی می باشند، به شما پیشنهاد می کنند. شما معمولا مبلغی جهت راه اندازی و تنظیمات آن پرداخت می کنید و یک اجاره ماهانه که از حدود 5۰ دلار به بالا و بسته به نوع سایت و خدمات آن پرداخت می کنید. ممکن است تبلیغی با عنوان “وب سایت رایگان” ببینید. شرکت خدمات دهنده طراحی وب سایت را به شما پیشنهاد می کند و سپس شما فقط برای هر ماه 50 دلار پرداخت می کنید. با این مدل مالکیت وب سایت متعلق به شما نیست و شما فقط مالک محتویات سایت می باشید. اگر بخواهید به هر دلیلی با این شرکت کار نکنید نمی توانید سایت را با خودتان ببرید. در مدل وب سایت با مالکیت شخصی،شما می توانید یک طراح وب را در اختیار بگیرید (یا با یک شرکت طراحی وب سایت قرارداد ببندید) یا اینکه خودتان طراحی سایت نمایید و در نهایت یک هزینه ماهیانه یا سالیانه برای اجاره فضا و ثبت نام دامنه خود پرداخت نمایید.در این صورت هم سایت و هم محتویات آن در مالکیت شماست و به سادگی می توانید آن را به یک سرویس دهنده و هاست دیگر انتقال دهید.

– برنامه بازاریابی اینترنتی برای وب سایت خود تدارک ندیده اید
توسعه وب سایت و پیشبرد اهداف تجارت الکترونیک نیازمند صرف هزینه و سرمایه گذاری در غیر این صورت منتظر نتیجه نباشید. یک برنامه خوب بازاریابی اینترنتی به نظر نمی رسد که زیاد برای شما هزینه ساز باشد. نکته بسیار مهم اینست که راههای بسیار زیادی وجود دارد و وب سایت های موفق نیز از همین راهها به هدف خود رسیده اند. هرچه زودتر شروع کنید به ساختن بانک ایمیل. گزارشات رایگان در سایتتان قرار دهید و یا پشت کارت ویزیت خود پیشنهاداتی را درج کنید. اگر می خواهید در این زمینه بیشتر کار کنید با یک متخصص بهینه ساز وب سایت (SEO ) مشورت کنید.کسی که می تواند سایت شما را برای موتورهای جستجوی قوی مثل Google وYahoo و سایر موتور جستجوهای بزرگ آماده سازد. در سطح پیشرفته تر می توانید از تبلیغات کلیکی برای کسب رتبه های بالا در لیستهای موتورهای جستجو نیز استفاده نمایید.

– ابزاری برای بررسی تاثیرات وب سایت تان ندارید
مطمئن شوید که شرکت سرویس دهنده هاست شما امکان آمارگیری سایت را در اختیار شما قرار می دهد، با این ویژگی شما می توانید بفهمید چه کسانی و از کجا و چگونه وب سایت شما را بازدید کرده اند و آیا ترافیک شما رو به رشد است یا خیر. یک فرم ثبت ایمیل برای ساخت بانک ایمیلی که قبلا گفتیم تدارک ببینید،پیشرفت سایت را مرتبا بررسی نمایید. مرتب کنترل کنید چه چیزی کار می کند و چه چیزی کار نمی کند(کدام موثر است و کدام بی تاثیر) همچنین بر اساس بازخوردهایی (feedback)که تدارک دیده اید مرتباً تغییرات مورد نیاز در وب سایت تان اعمال نمایید.

– تکنولوژی مورد استفاده در وب سایت شما با مرورگر بازدیدکنندگان سایت تطابق ندارد
همه ما تجربه زیادی در بارگزاری صفحات وب داریم،گاهی وقتها فقط یک پیام برای ما ظاهر می شود که plug-in  مناسب برای این صفجه وجود ندارد.اکثر مواقع طراح سایت چیزهایی در صفحه قرار داده است که برای دیدن آنها مجبوریم یک نرم افزار دیگر دانلود کنیم. انتظار نداشته باشید مشتریان بالقوه شما با دیدن این موارد تبدیل به مشتری واقعی شوند. در مورد بینندگان و مراجعین سایت تان تحقیق کنید و از تکنولوژی استفاده کنید که سطح تکنولوژی آنها را نیز پشتیبانی کند. اگر می دانید مراجعین وب سایت شما مثلا دسترسی به اینترنت با سرعت بالا ندارند از عکسهایی با حجم زیاد که برای بارگذاری آنها زمان زیادی لازم است استفاده نکنید.

– کاربران و مخاطبان وب سایت خود را گمراه می کنید
سیستم های هدایت گر (navigation) در وب سایتتان باید کاملا شفاف و قابل درک باشد.لینک ها در تمامی صفحات باید در یک موقعیت باشد.در تمام صفحات باید همیشه کلید “home” تعبیه شده باشد.موارد گیج کننده، مشتریان شما را از وب سایت تان دور خواهد کرد.

– برقراری ارتباط با شما توسط وب سایت بسیار سخت است
روشی بسیار روان و ساده برای ارتباط با مخاطبان وب سایت تان در نظر بگیرید. اطلاعات تماس خودتان را با دسترسی ساده در تمامی صفحات قرار دهید.

مازندران - چالوس - خیابان شورا - مجتمع اداری صبرا - واحد 11 0912390203701152215959 info[at]web01.net

اگر به این نتیجه رسیدید که با ساخت سایت املاک می توانید مشتریانتان را چندین برابر کرده و پیشرفت قابل ملاحظه ای در برابر رقبایتان نمائید، می توانید با یکی از شماره های مندرج در وب سایت تماس حاصل نمائید.

Copyright © 2008 - 2021 web01.ir - تمامی حقوق برای شرکت صفر و یک محفوظ است

09123902037