داشتن دامنه های متعدد برای سئو وب سایت مناسب نمی باشد!

1- خرید نام دامنه های چندگانه

برخی از کسب و کارهای اینترنتی برای حفاظت از نام تجاری خود اقدام به خرید تمامی نام های دامنه موجود و رایج را برای کسب و کار خود می کنند. به عنوان مثال فردی که دارای آدرسی با نام دامنه mysite.com می باشد، اقدام به خرید mysite.biz ,mysite.mobi ,mysite.info و… می نماید. افراد فکر می کنند که ممکن است صاحبان دیگر کسب و کارها اقدام به امتحان دیگر نام های دامنه آنها کرده و نسبت به آن ادعا کنند. به دلیل وجود این ترس، اغلب منجر به خرید 10 نام دامنه مختلف و برتر می شود.

2- خرید کلمه کلیدی هدفمند با نام دامنه

در تلاش برای تسلط بر روی نتایج موتور جستجو، برخی از صاحبان کسب و کار ها اقدام به خرید تعدادی از نام های دامنه با کلمه کلیدی هدفمند برای وب سایت اصلی خود می کنند. به عنوان مثال یک لوله کش اقدام به خرید آدرس اینترنتی emergencyplumber.com و یا fastplumber.com و همچنین cheapplumber.com برای دستیابی به رتبه های بالا با هر یک از کلمات کلیدی مرتبط می نماید.

– چرا این ایده به طور کلی مناسب نیست!

هدف اصلی در هر دو روش ذکر شده بالا، نام دامنه بیشتر که بازدیدکننده بیشتری به دنبال خواهد داشت و در پی آن افزایش ترافیک وب سایت و بهبود رتبه بندی در موتور جستجو نتیجه نهایی می باشد. با این حال واقعیت امر این است که با وجود نامهای متعدد دامنه بعید است که سود و منفعت بیشتری به شما برسد؛ در واقع باعث بروز یک سری اشکالات هم خواهد شد(در متن زیر لیست شده)

•    مسائل مربوط به مطالب تکراری در سایت

بسیاری از صاحبان کار هنگامی که در ابتدا اقدام به راه اندازی هر یک از نام دامنه های جدید می کنند، به راحتی مطالب موجود در وب سایت خود را در دیگر وب سایت های موجود کپی می کنند. این امر می تواند مسائل و مشکلات مربوط به مطالب تکراری را در موتور جستجو ایجاد نماید و همچنین این امر باعث می شود که نام دامنه جدید تقریباً در نتایج جستجو نامرئی باقی بماند.

•    مدیریت محتوای چندگانه

برای جلوگیری از ایجاد محتوای تکراری در وب سایت ها در دامنه های مختلف و اجتناب از مشکلات رتبه بندی، راه حل این است که برای هر یک از وب سایت ها محتوای منحصر به فرد و جداگانه ایجاد نمایید. این بدان معنی است که شما باید چند برابر معمول زمان برای مدیریت محتوای وب سایت خود صرف کرده و چندین برابر سرمایه گذاری برای بهینه سازی وب سایت(سئو) نمایید.

•    هزینه های اضافی

هزینه های اضافی شامل خرید نام های دامنه و فضاهای هر یک از وب سایت ها می تواند صرف بازاریابی اینترنتی وب سایت اصلی شما شود. صرف هزینه برای تبلیغات اینترنتی نتیجه بهتری نسبت به داشتن چندین نام دامنه مختلف برای شما خواهد داشت.

•    سردرگمی مشتریان

اگر مشتریان کسب و کار اینترنتی شما را با چند آدرس مختلف پیدا کنند، این امر موجب ایجاد سردرگمی در مورد هویت واقعی و اصلی در کسب و کار شما ایجاد خواهد کرد.

•    لینک های آبکی!

اگر شما در نتایج جستجو دارای چندین نام دامنه باشید، هر نام دامنه ممکن است شروع به ساخت لینک های دریافتی از منابع مختلف نماید. این امر موجب کمرنگ شدن اثر منفعت این لینک ها می شود. زیرا به جای ایجاد پیوندهای بیشتر به وب سایت اصلی، پیوندهای این نام دامنه به دیگر نام های مختلف لینک می شود.

•    استثناء در قاعده

به خاطر داشته باشید که هر موردی که در مطالب بالا ذکر شده، یک استثناء کلی برای این قاعده دارد که شامل نام دامنه مخصوص کشورها می باشد. اگر کسب و کار شما به دنبال بالا بردن رنکینگ در موتور جستجوی محلی باشدمثال ( google.com.au) در واقع داشتن دامنه com.au. به شما این فرصت بزرگ را خواهد داد که از مزایای رنکینگ بالا بهره ببرید. به یاد داشته باشید که باید محتوای خاص برای این سایت ها که شامل مطالب وب و مشخصات تماس می باشد را ایجاد نمایید.

•    حفظ تمرکز

بهترین راه برای ایجاد و افزایش ترافیک وب در کسب و کار اینترنتی، تمرکز بر روی مدیریت و بازاریابی یک وب سایت می باشد. این امر به شما کمک می کند که از بروز مشکلات اشاره شده در مطالب بالا جلوگیری کرده و شانس دستیابی به بهترین رتبه در رنکینگ را داشته باشید.

مازندران - چالوس - خیابان شورا - مجتمع اداری صبرا - واحد 11 0912390203701152215959 info[at]web01.net

اگر به این نتیجه رسیدید که با ساخت سایت املاک می توانید مشتریانتان را چندین برابر کرده و پیشرفت قابل ملاحظه ای در برابر رقبایتان نمائید، می توانید با یکی از شماره های مندرج در وب سایت تماس حاصل نمائید.

Copyright © 2008 - 2021 web01.ir - تمامی حقوق برای شرکت صفر و یک محفوظ است

09123902037