URLها به بهبود وضعیت سئو کمک می کنند

•    استفاده از چند کلمه کلیدی مهم در URL

تزریق کلمه کلیدی به URL ها می تواند به بازدیدکنندگان کمک کند، تا ببینند صفحاتی که در آن قرار دارند، واقعاً در مورد چیست. به طور مثال آیا ترجیح می دهند به جای آدرس example.com/blog/219058 آدرس example.com/blog/cute-puppies را مشاهده کنند؟ افراد آدرس URL شما را در نتایج موتور جستجو مشاهده می کنند. هنگامی که در بالای مرورگرشان آدرس وب سایت شما را می بینند، ممکن است آن را برای خود در bookmark و یا ایمیل خود ذخیره نمایند.
•    به موتورهای جستجو یک نشانه دیگر در مورد زمینه مطالب موجود در صفحات خود می دهید و آنچه نمایش داده می شود احتمالاً در رتبه بندی تاثیر خواهد داشتURL.  های بدون کلمات کلیدی صدمه ای به شما نخواهد زد، اما یگ گزینه را از دست خواهند داد. رقیب شما که از کلمات کلیدی مرتبط در URL خود استفاده کرده ممکن است رتبه بالاتری در آن کلمه کلیدی نسبت به شما پیدا کند.

Matt cutts از گوگل می گوید: “حتی اگر سه، چهار و یا پنج کلمه کلیدی در آدرس خود استفاده کنید، این امر، امری طبیعی است. اما اگر از این تعداد بیشتر شود کمی کار خراب خواهد شد. در حال حاضر الگوریتم گوگل به طور معمول به وزن واژه ها اعتبار خاص و بیشتری نمی دهد”

•    استفاده کمتر از 115 کاراکتر در URL

-تحقیقات و بررسی ها نشان می دهد که افراد در لیست موتورهای جستجو بر روی آدرس های کوتاه تر دو برابر بیشتر کلیک می کنند. آدرس های کوتاه تر برای به اشتراک گذاری در سایت های اجتماعی مانند تویتر نیز آسانتر می باشد.

URL-های طولانی ظاهراً شبیه Spam می باشد. هر چه آدرسها طولانی تر باشد، وزن رتبه بندی به هر یک از کلمات در URL کمتر و کمتر می شود و ارزش هر یک از کلمات خاص نیز پایین تر خواهد آمد. به صورت دستی می توانید تعداد کاراکترهای آدرس وب سایت خود را بررسی کرده و مطمئن شوید که بیش از حد طولانی نیست. وب سایت AboutUs Site Report می تواند به صورت اتوماتیک این کار را انجام دهد و URL های بیش از 115 کاراکتر را شناسایی می نماید.

•    بیش از چند پارامتر در URL خود استفاده نکنید

در یک آدرس اینترنتی یک علامت سوال ؟ و یا یک & در واقع یک پارامتر محسوب می شود. این یک مثال ساده از یک URL مناسب می باشد (نوعی که می توانید از track your marketing in Google Analytics استفاده نمایید) http://www.example.com/page?source=facebook

مثال یک آدرس بد با تعداد پارامترهای زیاد نیز به این صورت می باشد:

http://www.example.com/product?id=1234567&foo=abc123def&color=yellow&sort=price وجود تعداد زیادی از نشانه های پارامتری باعث می شود که ربات های موتور جستجو دچار یک چرخه ای شده و صفحات مشابه را بارها و بارها نشان دهند. در نهایت صفحات مهم و شاخص وب سایت شما در موتور جستجو ایندکس نخواهد شد.
•    استفاده از خط فاصله (-) به جای (ـ) یا underscores در آدرسها

موتور جستجو (ـ) را به عنوان یک کاراکتر می بیند. این بدان معنی است که کلمات کلیدی در آدرس شما مانند یک کلمه کلیدی طولانی دیده می شود و شما هیچ نفعی از سئو وب سایت تان نخواهید برد. در عین حال خط فاصله مانند فضایی برای جداسازی واژه ها در موتور جستجو محسوب می شود.

خط فاصله برای بهینه سازی موتور جستجو (سئو) مناسب تر بوده زیرا که به موتور جستجو اجازه می دهد که صفحه وب سایت شما با عبارات کلیدی مرتبط دیگر نیز تفسیر شود. اما گفته شده که لینک سایت ویکی پدیا دارای underscores می باشد و در نتایج موتور جستجو نیز مشکل نداشته و به نظر رتبه بندی مناسبی دارد!

همچنین همانطور که لینک های زیادی در اینترنت مشاهده شده، هنگامی که آدرس سایت ها underline شده باشد، این underscores ها برای افراد قابل مشاهده نخواهد بود. بنابراین خط فاصله، رابطه دوستانه تری با مخاطبین در لینکهای اینترنتی داشته و شما نیز باید آدرس وب سایت خود را قابل استفاده تر ایجاد کنید.

لینک هایی مانند: example.com/adorable-kitten-pics بهتر از example.com/adorable_kitten_pics  می باشد.

•    محتوای مهم در URL های وب سایت در کمتر از 3 پوشه فرعی

پوشه فرعی پوشه ای است در URL که بین دو اسلش (/) قابل مشاهده می باشد. به طور مثال: http://www.example.com/articles/name-of-page بین دو اسلش Articles نام پوشه فرعی و name-of-page نام مقاله ای در این پوشه فرعی مقالات می باشد.  هنگامی که موتور جستجو به پوشه های فرعی میرسند تصور می کنند که محتوای موجود در پوشه از نام دامنه اصلی جدا می باشد. مانند (example.com) از درجه اهمیت کمتری برخوردار می باشد.

بنابراین بهتر است تمامی محتوای مهم و شاخص خود را در آدرس وب سایت تان سازماندهی کرده و در هر آدرسی بیش از دو پوشه فرعی وجود نداشته باشد. روش دیگر برای بررسی URL تان به این صورت است که اطمینان حاصل فرمایید که بیش از سه اسلش (/) بعد از نام دامنه اصلی اتان وجود نداشته باشد.

مثال: http://www.example.com/articles/foo/page-name.htm

استفاده از پوشه های فرعی به شما اجازه می دهد که از “content drilldown” در گوگل آنالیز استفاده کرده و به راحتی داده ها و اطلاعات ارائه شده در پوشه های مربوط به هر صفحه تجزیه و تحلیل خواهد شد.

•    عدم استفاده بیش از حد از زیر دامنه ها

زیر دامنه یا دایرکتوری چیزی است که قبل از نام دامنه در URL به کار می رود. به طور مثال:     http://blog.example.com از نظر تکنیکی www نیز در واقع یک زیر دامنه محسوب می شود. استفاده بیش از حد زیر دامنه ها می تواند موجب مشکلاتی برای بهینه سازی موتور جستجو شود. برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید مقاله زیر دامنه های چندتایی- اشتباهات کلاسیک سئو را در این آدرس بخوانید: http://www.aboutus.org/Learn/Multiple-Subdomains:-Classic-SEO-Mistake
•    چگونگی تغییر آدرس URL

در حالت مطلوب هنگام ساخت سایت باید ساختار آدرس URL شما Search-friendly باشد و در این صورت بدون نیاز به انجام هیچ کار اضافه دیگری برای شما کار خواهد کرد!

مازندران - چالوس - خیابان شورا - مجتمع اداری صبرا - واحد 11 0912390203701152215959 info[at]web01.net

اگر به این نتیجه رسیدید که با ساخت سایت املاک می توانید مشتریانتان را چندین برابر کرده و پیشرفت قابل ملاحظه ای در برابر رقبایتان نمائید، می توانید با یکی از شماره های مندرج در وب سایت تماس حاصل نمائید.

Copyright © 2008 - 2021 web01.ir - تمامی حقوق برای شرکت صفر و یک محفوظ است

09123902037