جهت باز شدن منوی اصلی و جستجو اینجا کلیک کنید.
  • 01152215959
  • 09123902037


رسیدن به رتبه ی یک در لیست نتایج جستجوی گوگل می تواند ترافیک وب سایت شما را بالا ببرد. وب سایت هایی که رنکینگ بالایی دارند مطمئناً این رتبه را شانسی بدست نیاورده اند. دقیقاً به دلیل بهینه سازی وب سایت شان در رتبه ی یک نتایج جستجو قرار گرفته اند.
قدم اول برای بدست آوردن بالاترین رتبه در لیست نتایج موتور جستجوی گوگل، انتخاب مناسب ترین کلمه کلیدی می باشد. البته این امر نه تنها در مورد پیدا کردن بهترین کلمه کلیدی است – بلکه درک میزان سودآوری و مفید بودن کلمات نیز به همان میزان پر اهمیت می باشد.
این امر با تشخیص سطح و ارزیابی میزان رقابتی بودن کلمات کلیدی تعیین می گردد. فروشندگان تجاری زیادی وجود دارند که اقدام به ارائه خدمات برای تعیین میزان سودآوری و دیگر جنبه های مربوط به کلمات کلیدی می نمایند. اما برای شروع، هر اپراتور وب سایتی می تواند از ابزارهای کلمه کلیدی گوگل برای دریافت لیستی از کلمات کلیدی عمومی استفاده نماید.
عبارات کلیدی کوتاه تر بسیار رقابتی تر و در عین حال بسیار پر سودتر بوده و به همین دلیل است که رسیدن به رتبه های بالا در نتایج موتور جستجو، توسط این کلمات کلیدی بسیار مشکل می باشد. به همین دلیل بسیاری از صاحبان وب سایت به دنبال کلمات کلیدی طولانی تر برای رسیدن به رنکینگ بهتر می باشد.

عبارات کلیدی طولانی شامل کلمات کلیدی همراه با واژه های دیگر می باشد. حتی اگر رتبه بندی توسط آنها راحت تر باشد، کلمات کلیدی طولانی کمتر سودآور می باشند. به همین دلیل است که صاحبان وب سایت به طور معمول به دنبال کلمات کلیدی طولانی و متعدد می باشند.

 
پس از انتخاب و آنالیز کلمات کلیدی، صاحبان وب سایت نیاز دارند که در مورد جایگاه کلمات در صفحات وب به خوبی اطلاع داشته باشند. بخش اول فرآیند بهینه سازی وب سایت شامل قرار گرفتن و جایگاه کلمات کلیدی در عنوان هر صفحه می باشد. تگ عنوان، در بخش بالای کد HTML واقع شده و اولین تگی است که توسط ربات های موتور جستجو آنالیز می شود.
تگ Header یا H1 تگ مهم بعدی است. این تگ به طور معمول شامل نام مقاله که حداقل باید دارای کلمات کلیدی اصلی باشد. کلمات اضافه ممکن است با کلمات کلیدی برای بهبود خوانایی همراه شود، اما کلمات موجود در این تگ باید حاوی عبارات کلیدی به صورت کامل باشد.
یکی دیگر از جنبه های مهم بهینه سازی صفحات وب، بهینه سازی لینک می باشد. این لینک ها و یا Anchor text ها به ربات های موتور جستجو کمک می کند تا بفهمند که صفحات وب در مورد چه موضوعی می باشد. Anchor text ها باید دارای کلمات کلیدی مرتبط و اصلی که در عنوان وجود دارد، باشد و مقصد متنهای Anchor باید صفحه ای باشد که با کلمات کلیدی موجود در Anchor text مرتبط می باشد.
صفحات با مطالب نامرتبط به بهینه سازی وب سایت کمکی نمی کند. بنابراین برای بدست آوردن اعتبار و ارزش از طریق متن های Anchor باید مطمئن شوید که آنها به صفحات مرتبط وصل می شوند. برای انجام فرآیند بهینه سازی وب سایت در موتور جستجوی گوگل باید کلمات کلیدی را به تعداد معینی در محتوای صفحات تکرار نمایید.
اگر چه دیدگاه های مختلفی در بین کارشناسان سئو در این مورد یعنی درصد مطلوب کلمات کلیدی در متن وجود دارد، اما به طور کلی هدف بسیاری از آنها چگالی بین 2٪ تا 3٪ کلمات کلیدی در محتوا می باشد. علاوه بر بهینه سازی محتوای مقالات، طراحان وب سایت باید موارد چند رسانه ای مانند تصاویر و ویدئو ها را نیز بهینه سازی نمایند.
برای مثال در صورت لزوم نام تصاویر هم باید شامل کلمات کلیدی باشد. اگر کلمات کلیدی برای نام عکس مناسب نیست، طراح وب سایت می تواند از ویژگی Alt یا (دگرساز) در تگ تصاویر برای نوشتن توضیحات تصاویر از کلمات کلیدی استفاده نمایند. در واقع ویژگی Alt همیشه باید برای بهینه سازی وب مورد استفاده قرار بگیرد و همچنین برای اطمینان از قابلیت ها و استاندارد های دسترسی باید در نظر گرفته شود.
به طور خلاصه اگر طراحان وب سایت تمامی جنبه های بهینه سازی صفحات وب را در نظر گرفته و به کار ببرند، راه بسیار مناسبی برای طراحی و ساخت سایت و همچنین سئوی وب سایت ها را انتخاب کرده اند. اگر به دنبال رتبه ی یک گوگل و رنکینگ بالا با کلمات خاص هستید، این روش یک گام اساسی در بهینه سازی صفحات وب محسوب می شود.

آیا شما به وب سایت نیاز دارید ؟

سوال بی جوابی برایتان باقی مانده؟

شما می توانید به صورت رایگان با متخصصین ما ارتباط برقرار کنید


  09123902037      01152215959

مازندران - چالوس - خیابان شورا - مجتمع اداری صبرا - واحد 11