قوانین مهم در بازاریابی شبکه های اجتماعی

در اینجا به 10 نکته از قوانین اصلی در بازاریابی شبکه های اجتماعی اشاره شده است. از این قوانین به منظور دستیابی به موفقیت در فیس بوک، تویتر و … استفاده نمایید:

1- به روز رسانی!
این مورد را نباید به عنوان یک قاعده در لیست قرار دهیم، اما بسیاری از افراد فراموش می کنند که این موضوع تا چه اندازه پر اهمیت می باشد. باید سعی کنید که به روزرسانی شما به صورت روزانه انجام شود. هنگامی که مشتریان از صفحاتی بازدید می کنند که آن صفحات از ماه ها پیش به روز رسانی نشده، آنها تصور خواهند کرد که کسب و کار اینترنتی شما غیر فعال بوده و پیگیر مطالب صفحه شما نخواهند شد.
افراد به راحتی به سراغ رقبای شما خواهند رفت، زیرا صفحات آنها فعال بوده و آنها احساس می کنند که کسب و کار اینترنتی شان خدمات بهتری به آنها خواهد داد. اگر نمی خواهید این اتفاقات برای شما پیش بیاید، پس به طور مرتب صفحات تجاری تان در شبکه های اجتماعی را به روز رسانی نمایید.

2- نیازی به داد و فریاد نیست!

برای جلب توجه مشتریان و اینکه به آنها بگویید، از محصولات و خدمات شما استفاده و با کسب و کار اینترنتی شما معامله کنند، نیازی به نعره زدن نیست! رسانه های اجتماعی به معنی ایجاد ارتباط و اتصال می باشد و نه به معنی سر و صدا کردن. اگر مشتریان احساس کنند که در ارتباط با شرکت شما از طریق صفحات فیس بوک و یا تویتر هستند، به احتمال زیاد تمایل به استفاده از محصولات و خدمات شرکت شما را بیشتر خواهند داشت تا شرکتی که تلاش جدی برای ایجاد ارتباط با افراد نکرده اند.

3- ایجاد ارتباط با مخاطبین
اگر احساس می کنید، نیازی به پاسخ گویی به نظرات افراد، پاسخ به سوالات و یا پیوستن به مکالمات آنها در صفحه نیست، پس باید بگویم که رسانه های اجتماعی اصلا مورد مناسبی برای شما نخواهد بود. شما باید حتما در مکالمات ایجاد شده در صفحه خود شرکت داشته باشید. در غیر این صورت ارتباط با مشتریان خود را از دست داده و نیازهای آنها را درک نخواهید کرد.

4- انتخاب عاقلانه
آنچه شما می گویید برای همیشه در معرض دید عموم در اینترنت ثبت می شود. پس برای ارسال مطالب در صفحه تان انتخاب عاقلانه داشته باشید. اگر نمی خواهید بیش از این استرس داشته باشید و شخصی را برای انجام کارهای بازاریابی شبکه اجتماعی تان انتخاب کرده اید، مطمئن شوید که شخصی را انتخاب کرده اید که می توانید به او اعتماد نمایید. به خاطر داشته باشید اگر مدیریت رسانه های اجتماعی تان را شخصا خودتان انجام می دهید، فقط مطالبی را در صفحه تان ارسال کنید که انتظار دارید در صفحه اول نیویورک تایمز ببینید!

5- مسئولیت رسیدگی به مشتریان عصبانی را بپذیرید

برخی از مشتریان فقط یک روز بد را گذرانده اند و می خواهند در جایی مانند صفحه شما خود را خالی نمایند و شما را بابت همه چیز سرزنش نمایند. سعی کنید هیچ یک از نظرات منفی را حذف نکنید. در عوض اگر فقط یک نظر در آن مورد بود، آن را نادیده بگیرید (مگر اینکه ادبیات آن نظر ناپسند و نامناسب باشد)
اگر فکر می کنید در مخمصه افتاده اید(مانند یک سال پیش و طرفداران Nestlé در فیس بوک که هر کسی اقدام به ارسل نظر اعتراض آمیز در آن کرده بود) باید در به روزرسانی خود اعلام نمایید که کسب و کارهای اینترنتی شما برای رفع هر نوع مشکلی فعالیت و تلاش خود را خواهد کرد. هرگز به طور مستقیم به تک تک افراد معترض پاسخ شخصی ندهید که در این صورت برنده نخواهید بود. همچنین هرگز وعده و قولی که قادر به انجام آن نیستید را به مشتریان خود ندهید.

6- ارسال لینک
اگر مطالب جالب و مرتبطی در وب پیدا کردید، آن را به صفحه فیس بوک و یا تویتر خود لینک کنید. به شرکت ها، مقالات و وب سایت های مناسب لینک بزنید. فقط قبل از ارسال لینک از خود بپرسید که آیا این لینک ها و مطالب آن با کسب و کار اینترنتی من مرتبط می باشد؟

7- اشتراک گذاری
از نشان دادن اینکه پرسنل شرکت شما بعد از ساعات کاری و هنگامی که در شرکت نیستند، چه می کنند، نگران نباشید. یک عکس از گردش دسته جمعی پرسنل بگیرید و یا از کارها و رویدادهای بشر دوستانه ای که توسط شما و پرسنل شرکت تان انجام می شود، عکس بگیرید و به اشتراک بگذارید.
این عکسها تصویر مثبتی از شرکت و پرسنل شرکت شما برای مشتریان ایجاد می نماید. برای مخاطبان شما جالب است که شما را بدون کراوات هم ببینند! همچنین یک عکس دسته جمعی با پرسنل خود در حالی که لباس فرم پوشیده اند بگیرید و بلافاصله آن را در صفحه خود قرار دهید تا افراد با فضای شرکت شما آشنا شده و ببینند در محل شرکت شما چه کسانی هستند.

8- شروع یک روند هفتگی
اگر کاری را به صورت هفتگی و در روز مشخصی انجام می دهید، پیروان خود را ملزم به بازدید هفتگی در همان روز مشخص کرده اید. برای مثال اگر شما صاحب یک فروشگاه کفش هستید، می توانید هر دوشنبه تصویر کفش برتر هفته را به نمایش بگذارید. اگر هر دوشنبه مطلب ارسال می کنید، مشتری تمایل به بررسی مطلب شما در روز های دوشنبه پیدا کرده تا ببینند که چه نوع کفشی در این هفته ارائه می شود تا در صورت تمایل برای خرید اقدام نماید. این بهترین روش برای جذب مشتری به صفحه شبکه اجتماعی شما و همچنین فروشگاه شما می باشد.

9- ایجاد لینک به وبلاگ تان
مثلا شما تلاش زیادی برای نوشتن مطالب جذاب در مورد پاشنه های جدید کفش های بهاری در وبلاگ تان کرده اید و هیچ کس نیز آن را یک بار هم نخوانده است. باید نوشته های وبلاگ تان را به صفحه تویتر یا فیس بوک تان لینک بدهید.
اما همیشه این کار را انجام ندهید، زیرا اگر به روزرسانی صفحه شما در شبکه های اجتماعی از این طریق باشد، افراد به سرعت از مطالب خسته شده و حوصله اشان سر خواهد رفت. در عین حال از بک لینک زدن به وبلاگ تان نیز ترسی نداشته باشید. شما برای وبلاگ تان سخت تلاش کرده اید و می خواهید افراد مطالب آن را بخوانند!

10- گسترش و انتشار
اگر دارای صفحه فیس بوک، تویتر، وبلاگ، کانالی در یوتیوب و… هستید، باید آن را به افراد بگویید. آنها نمی توانند حدس بزنند که شما چنین صفحاتی دارید. آدرس این صفحات را در وب سایت و کارت ویزیت خود قرار دهید و کادری در وب سایت خود با جمله ی “Add Us” همراه با لوگوهای مربوط به هر سایت را قرار دهید.

اصلا ترسی نداشته باشید از اینکه به مشتریان خود بگویید که کسب و کار اینترنتی شما صفحه ای در فیس بوک دارد. اگر آنها شما و کسب و کار اینترنتی شما را دوست داشته باشند، صفحه شما را در پروفایل خود به اشتراک گذاشته و می گویند “من طرفدار این شرکت هستم و می خواهم همه این موضوع را بدانند”

مازندران - چالوس - خیابان شورا - مجتمع اداری صبرا - واحد 11 0912390203701152215959 info[at]web01.net

اگر به این نتیجه رسیدید که با ساخت سایت املاک می توانید مشتریانتان را چندین برابر کرده و پیشرفت قابل ملاحظه ای در برابر رقبایتان نمائید، می توانید با یکی از شماره های مندرج در وب سایت تماس حاصل نمائید.

Copyright © 2008 - 2021 web01.ir - تمامی حقوق برای شرکت صفر و یک محفوظ است

09123902037