نگاهی به گوگل+ و شبکه های اجتماعی

شبکه های اجتماعی به طور پیوسته در حال گسترش هستند و اهمیت آنها و بازاریابی شبکه های اجتماعی روز به روز بیشتر شده است. در طول چند سال گذشته موقعیت فیس بوک از تمامی شبکه های اجتماعی بالاتر بوده و خدمات آن بلامنازع می باشد. سپس گوگل+ وارد می شود!

آنچه مجموعه گوگل+ را از رقبای دیگر جدا می کند چیست؟ برای اطلاع از دلایل آن متن زیر را مطالعه نمایید.

– شبکه های اجتماعی و سبک گوگل
گوگل سابقه طولانی، پر سر و صدا و عمدتا ناشناخته و بدی با شبکه های اجتماعی دارد. در متن زیر مختصری از تلاش های قبلی گوگل در زمینه شبکه های اجتماعی ارائه شده است.

 Orkut

تا آنجایی که ما اطلاع دارم این اولین و تا به حال موفق ترین پلت فرم شبکه های اجتماعی می باشد. البته محبوبیت زیادی در ایالات متحده بدست نیاورد. اما در برزیل عمومیت بسیار زیادی تا به امروز داشته است. همچنین دارای طرفداران زیادی در هند و دیگر کشورها نیز بوده است.

Open Social
در اوایل سال 2007 بوجود آمده که از لحاظ فنی یک شبکه اجتماعی به خودی خود محسوب نمی شد.       Open Social  تلاش مشترک گوگل و Myspace برای ایجاد یک برنامه نویسی و روابط کاری مشترک بود که می تواند در سراسر شبکه های اجتماعی کاربرد داشته باشد. به برنامه نویسان به راحتی اجازه می دهد این شبکه ها را به وب سایت ها با دیگر برنامه های کاربردی یکی کنند. این امر تا حد زیادی توسط فیس بوک Drowned out  شده است.

Friend Connect
Friend Connect  در سال 2008 آغاز به کار نمود. تلاش بعدی به سبک شبکه های اجتماعی Myspace و یا فیس بوک بود. اما در آن زمان با استفاده از رویکردهای مختلف از استانداردهای مختلف از جمله Open    Social  برای ایجاد شبکه در میان انواع مختلف account ها و وب سایت ها بود. با این حال تا زمانی که شروع به تحقیق برای ارائه این مطالب نکرده بودیم درباره آن چیزی نشنیده بودیم.

Google lively

این تلاش گوگل برای ایجاد محیط های “زندگی به سبک آرام و 3D  “بود که می تواند بر روی هر وب سایت نصب شود که در آن کاربران می توانند به سیستم وارد شود و با افراد به تعامل بپردازد. البته فقط برای چند ماه کارکرد و قبل از پایان سال 2008 متوقف شد.

Google wave

این مدل یک فرمت ارتباطات بود که برای ترکیب ویژگی های ایمیل، پیام رسانی، طرحهای شبکه های اجتماعی در نظر گرفته شد که برای فعال کردن مکالمات به سبک تبادل اطلاعات بوده است که می تواند شامل انواع مختلفی از رسانه ها را توسط همکاران مختلف در شبکه های مختلف اضافه گرداند. گوگل اساسا این پروژه را رها کرد اما هنوز هم تحت عنوان Apache wave وجود دارد.

Google Buzz

یک شبکه اجتماعی که با سرویس ایمیل گوگل (Gmail) از سال 2010 یکپارچه شده است. این شبکه اجتماعی به افراد اجازه می دهد تا اطلاعات خود را با یکدیگر در قالب شبکه های اجتماعی از طریق رابط کاری Gmail  خود به اشتراک بگذارند. Google Buzz تا به حال به ندرت هر گونه Buzz ایجاد نموده است.

حال فکر می کنید تلاش بهتری در این زمینه شبکه های اجتماعی از طرف گوگل وجود دارد! برای کسب اطلاعات بیشتر متن زیر را مطالعه نمایید.

Circles

Circle ها مفهوم اصلی گوگل+ هستند و از ویژگی های کلیدی است که آن مجموعه را از رقبای خود جدا می سازد. هر کسی که شما تمایل به برقراری ارتباط با آن را دارید و یا هر گروه یا فردی که می شناسید، جز Circle های شما خواهد گردید.
می توانید دایره ای از دوستان داشته و یا گروهی از همکاران و یا اعضای خانواده و یا گروه هایی به هر نامی برای خود تشکیل دهید.
هیچ کس به غیر از خود شما قادر به دیدن Circle های شما و یا اشخاصی که در آن محافل هستند، نخواهد بود. بنابراین هنگامی که یک به روز رسانی status update انجام می دهید، می توانید، انتخاب کنید که کدامیک از Circle های شما اشتراک گذاری شود و برای افراد قابل مشاهده باشد.

این امر در واقع به نوعی حریم شخصی است، یک واقعیت است که در آن گوگل+ به صورتی پایدار و منسجم بوده و مانند فیس بوک که مدیریت تنظیمات شخصی در آن کار بسیار پیچیده است، نبوده و به نظر می رسد که هر چند ماه یکبار نیز آن را تغییر می دهد.

حتی بهتر از این؛ هنگامی که در حال انجام تنظیمات اطلاعات شخصی خود در گوگل+ هستید، فضاهایی در هر بخش وجود دارد تا بتوانید هر بخش را برای Circle های مختلفی که تمایل به اشتراک گذاری اطلاعات با آنها را دارید نیز تنظیم نمایید.
برای مثال می توانید شماره تلفن موبایل خود را برای دوستان و خانواده تان به اشتراک گذاشته اما شماره تماس شرکت را برای تمامی Circle ها قابل مشاهده تنظیم و به اشتراک گذارید. این روش یک متد کاملا حرفه ای و قدرتمندانه است. هنگامی که در حال مشاهده به روزرسانی ها و نوشته های ارسالی افراد هستید (که در نگاه اولیه شبیه Interface فیس بوک می باشد) می توانید با یک کلیک آن اطلاعات را توسط Circle ها فیلتر نمایید. این روال به خوبی کار می کند و حتما شما را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

Hangouts
Hangout یکی دیگر از ویژگی های منحصر به فرد در گوگل+ مفهوم hangouts می باشد. اساسا یک چت روم تصویری می باشد. شما می توانید دوستان خود را دعوت کرده و آزادانه در آن با یکدیگر گفتگو نمایید. دارای Webcam بسیار پیشرفته ای است که حتی در لپ تاپ ها و نوت بوک ها نیز ایجاد می شود. صدا ها نیز در آن بسیار عالی است. اما حتما باید نصب و تنظیمات آن انجام گردد.

حتی برای شروع استفاده از برنامه Hangout از شما درخواست می شود تا به داونلود و نصب Google voice and video plugin”” بپردازید و سپس باید به پیدا کردن دوستانی که در گوگل+ هستند پرداخته و ببینید که کدامیک از آنها مایل به انجام مشابه این کار و گفتگو در چت روم (hangout) هستند.

با این حال هنگامی که تمامی کارها را انجام دادید، ویدئو (تصویر و صدا) به صورت بی وقفه تا زمانی که اتصال اینترنت شما قطع نشود، کار می کند. حتی از طریق منابع محدود مثل نوت بوک، هنگام اجرا کردن به وقفه نخواهید خورد و بار دیگر تحت تاثیر گوگل+ قرار خواهید گرفت.

کمبود امکانات
باوجود این روال های دقیق و کارکرد روان در گوگل+، برخی از ویژگی هایی وجود دارد که کمبود آن کاملا مشهود می باشد. یکی از برجسته ترین دلایل نوشتن این مقاله، فقدان برخی ویژگی ها در گوگل+ می باشد. مثلا هیچ راهی برای راه اندازی یک حساب کاربری و یا سازمانی ( که در فیس بوک به نام صفحه معروف است) وجود ندارد.

در واقع گوگل فعالانه در حال حذف کردن حساب های کاربری استانداردی است که برای سازمان ها و کسب و کار ها راه اندازی شده است. گوگل ادعا می کند که در حال کار بر روی پلت فرم برای حساب های کاربری تجاری می باشد.
با وجود تقاضاهای بسیار بالا و طولانی شدن پروسه راه اندازی پلت فرم جدید، آنها ریسک ورود کاربران جدید را قبول کرده اند. یکی دیگر از ویژگی هایی که آشکارا در گوگل+ غایب است، راهی برای راه اندازی یک Event می باشد. هر نوع تقویمی برای یادآوری اتفاقات وجود ندارد.

خلاصه
گوگل+ در حال انجام تلاش های خود با کیفیت بالا توسط گوگل برای حضور در میان شبکه های اجتماعی و شکستن دیوار بین آنها می باشد. فقط گذشت زمان به ما نشان خواهد داد که آیا گوگل+ می تواند موجب سرنگونی جایگاه فعلی فیس بوک شود یا خیر!

هرچند فرصت خوبی برای گوگل+ وجود دارد و در عین حال بر روی تمامی ویژگی ها تا به حال به خوبی کار نکرده؛ اما دارای interface مرتب، ساده و همراه با حریم شخصی بالا و روش های تعاملی سرگرم کننده است که ما به شدت استفاده از آن را به شما توصیه می کنیم.

مازندران - چالوس - خیابان شورا - مجتمع اداری صبرا - واحد 11 0912390203701152215959 info[at]web01.net

اگر به این نتیجه رسیدید که با ساخت سایت املاک می توانید مشتریانتان را چندین برابر کرده و پیشرفت قابل ملاحظه ای در برابر رقبایتان نمائید، می توانید با یکی از شماره های مندرج در وب سایت تماس حاصل نمائید.

Copyright © 2008 - 2021 web01.ir - تمامی حقوق برای شرکت صفر و یک محفوظ است

09123902037