چگونگی عملکرد فراتر از انتظار like و share در فیس بوک

تلفن اختراعی الکساندر گراهام بل به سختی می توانست بین دو اتاق کار کند. اما در حال حاضر به طور متوسط iPhone بیشترین مصرف کننده را در سراسر دنیا داشته و قدرت محاسبات آن از مجموع تمام رایانه های مورد استفاده در جنگ جهانی دوم نیز بیشتر است.

این روند به خودی خود با ظهور رسانه های اجتماعی و شیوه های جدید بازاریابی شبکه ای تکرار شده است. زمان آغاز برنامه های اجتماعی، فقط کمی پیچیده تر از ایمیل های شخصی بود که با رشد و تکمیل روز به روز شبکه های اجتماعی در حال حاضر به یکی از جدیدترین و نومید بخش ترین راه های بازاریابی اینترنتی در سراسر دنیا تبدیل شده است.

استفاده از مزایای شبکه های اجتماعی به معنی آشنایی فرد با مفاهیم ساده و شگفت انگیز می باشد که پیامد های گسترده و غیر منتظره ای نیز دارد.

به خصوص بازاریابان دریافته اند که ویژگی های “like” و “share” در فیس بوک به یکی از شیوه های جدید و بهترین ابزار بازاریابی اینترنتی تبدیل شده است.

Like –

کارکرد “Like” یک عملکرد بسیار ساده است – افراد روی چیزهای مورد علاقه خود دکمه like را کلیک می کنند. در نظر ظاهری تقریبا با بازاریابی اینترنتی بی ربط به نظر می رسد، اما به روش برعکس آن یعنی “نادیده گرفتن” در عملکرد فیس بوک نیز فکر کنید.

استفاده از مزایای عملکرد “like” در واقع کلید بدست آوردن فرصت های طلایی بازاریابی اینترنتی در خارج از فیس بوک می باشد. هنگامی که یک کاربر بر روی دکمه “like” کلیک می کند، چه در خود وب سایت فیس بوک و چه از طریق plug-in های فیس بوک انجام شود، فیس بوک این اطلاعات را ثبت کرده و از روش های متعددی از آن اطلاعات استفاده می نماید.

اول از همه تایید Like های انجام شده کاربر به صورت اطلاع رسانی بر روی صفحه پروفایل شخص (wall) قرار می گیرد. این عمل باعث اطلاع رسانی به دیگر کاربران می شود و فرصتی است که خبرها، رویدادها و یا محصولات را بررسی کرده و به طور بالقوه آنها را like نمایند.

بنابراین اگر یک کاربر حتی تا 200 دوست داشته باشد، که البته این عدد بزرگی در ارتباطات جوامع آنلاین نیست؛ آن 200 نفر قادر به مشاهده این هستند که دوستانشان چه چیزهایی را like کرده و این شانسی است که آنها نیز به شخصه بتوانند آن موارد را like کنند. این امر پایه و اساس بازاریابی ویروسی در اینترنت می باشد. مطالب و محتوا توانایی حرکت سریع از طریق ارتباطات در شبکه های اجتماعی میان میلیونها نفر را دارد.

علاوه بر این فیس بوک بر اساس چیزهایی که افراد like کرده اند، توصیه ها و پیشنهاداتی نیز برای like کردن به آنها ارائه می کند. مثلا اگر شخص A دوست B داشته باشد و دوست A کسب و کار اینترنتی C را Like کرده باشد، دوست B نه تنها با اطلاع رسانی ها متوجه Like های دوست A خود می شود، بلکه امکان ارائه پیشنهاد Like کردن کسب و کار دیگری به دوست A نیز وجود دارد.

این مسیر دیگری از ارتباطات و فرصت های بازاریابی غیر مستقیم است که نیاز به تلاش زیادی به غیر از یک کلیک ساده ندارد. بنابراین هرگونه کسب و کار اینترنتی می تواند از مزیت های قرار دادن Plug-in ها در وب سایت تجاری خود استفاده کرده و به افراد اجازه دهند تا آنها را در فیس بوک از طریق وب سایت شان like کنند.

Share –

“Sharing” یا “اشتراک گذاری” فرایند دیگری در بازاریابی شبکه های اجتماعی است که به کاربران اجازه می دهد تا اطلاعات در مورد خود یا محصولات، اخبار و رویداد هایی که از آن لذت می برند را در سراسر شبکه ها گسترش دهند. این سطح از ارتباطات فوق العاده در اصل مانند همان تابع “like” عمل می نماید. اما دارای اطلاعات بیشتری برای افراد بوده و با آنها می توانند به ارزیابی مخاطبین پرداخته و ارتباط برقرار نمایند.

Like به سادگی یک واقعیت اساسی را نمایان می سازد Share. به کاربران بیشتر از دیگران می گوید. اجازه نوعی از بازاریابی شبکه که باعث کسب و کار مدرن می شود را به افراد می دهد. همچنین موجب گسترش مخاطبان از طریق فیس بوک به منابع دیگری مانند LinkedIn و یا تویتر نیز می شود.

این ویژگی باعث ایجاد پتانسیل هر مطلب ارسالی برای انتشار به صورت ویروسی در شبکه می باشد. و اجازه گسترش سریع آن در میان مخاطبان مرتبط و در عین حال متمایز را به افراد می دهد.

– خیابان دو طرفه
مدل ارتباطی شبکه ای (ویروسی) نسبت به مدل Broadcast و با وجود liking و sharing در خدمت بازاریابان اینترنتی می باشد. بله هنگامی که یک کاربر کسب و کاری را like می کند بسیار مناسب است؛ باعث هدایت ترافیک به وب سایت شده و اجازه می دهد تا اطلاعات بیشتری از کسب و کار اینترنتی شما گسترش پیدا کند.

با این حال به همان اندازه هنگامی که یک کسب و کار برای دیگران نیز like ایجاد می کند هم بسیار مفید و موثر می باشد. در مثال اول باعث افزایش کسب و کار و افزایش ترافیک وب سایت به صورت خودکار خواهد شد . دوستان A و B که در قبل ذکر شده بودند را در نظر بگیرید؛ اگر دوست A کسب و کار C را به هر دلیلی Like کند، دوست B این Like را مشاهده می کند.

این امر باعث بوجود آمدن فرصت های زیادی برای بازاریابی غیر مستقیم و ارجاع ترافیک وب سایت به صورت اتوماتیک می باشد. بنابراین برای کسب و کارهای اینترنتی منافع استفاده از این ویژگی ها کاملا واضح است که باید در جوامع و شبکه های اجتماعی به طور مداوم فعال بوده و چیزهای مختلف را که در کسب و کارشان جالب به نظر می رسد را like کنند.

در جوامع اجتماعی به صورت غیر مستقیم حسن نیت ایجاد می شود. مدل اینترنتی آن مکانی است که افراد در آن تبادل افکار و اطلاعات می کنند و افراد به خوبی نظرات و عقاید خود را اظهار می کنند. اگر کسب و کار C مطالب ارسالی دوست Aرا like کند و در پاسخ دوست A ممکن است مجدداً در یک عمل متقابل آن را like نماید.
این امر می تواند موجب ارائه نظرات مناسبی شود. کامنت های مناسب و روشنگر بر روی دیوارهای مختلف (wall) در سراسر جامعه فیس بوک و sharing در شبکه های اجتماعی باعث ایجاد فرصت های بیشتری برای درگیر کردن افراد و افزایش اندیشمندانه مشارکت های خود جوش افراد به صورت اتوماتیک خواهد شد.

به طور فعال باید از طریق جوامع و شبکه های اجتماعی باید به برندهای تجاری و علایق آنها و like های آنها که موجب ارجاع دیگران به سمت شما می شود، دسترسی پیدا کنید. برای نام تجاری خود تفسیر مناسبی در شبکه های اجتماعی ایجاد نمایید به صورتی که موجب جذب علاقه افراد شود و مخاطبان نیز با حسن نیت پاسخ گو خواهد بود. نام های تجاری که مانند یک انسان در جوامع و شبکه های اجتماعی رفتار می کنند، پاسخ انسانی نیز از طرف افراد دریافت می کنند. در حالی که نام های تجاری که مانند ربات عمل می کنند به صورت خودکار مسدود خواهند شد!

مازندران - چالوس - خیابان شورا - مجتمع اداری صبرا - واحد 11 0912390203701152215959 info[at]web01.net

اگر به این نتیجه رسیدید که با ساخت سایت املاک می توانید مشتریانتان را چندین برابر کرده و پیشرفت قابل ملاحظه ای در برابر رقبایتان نمائید، می توانید با یکی از شماره های مندرج در وب سایت تماس حاصل نمائید.

Copyright © 2008 - 2021 web01.ir - تمامی حقوق برای شرکت صفر و یک محفوظ است

09123902037