میزان اثر بخشی بازاریابی اجتماعی بر روی کسب و کارتان را چگونه اندازه بگیرند ؟

همانطور که حتما دارای استراتژی های بازاریابی اینترنتی هستید، مطمئنا نیاز به استراتژی های بازاریابی رسانه های اجتماعی نیز دارید.
با ظهور رسانه های اجتماعی و ادغام آن با زندگی ما، باعث ایجاد تغییر و وارونه شدن تکنیک های بازاریابی به روش سنتی شده است. اما تکنیک های جدید به ما چیزهای زیادی مانند متدهای جدید و منحصر به فرد بازاریابی اینترنتی یاد داده است که بسیار خلاقانه و نوآوری در این زمینه می باشد.

در روزهای خوب گذشته از کمپین های بازاریابی اینترنتی استفاده می کردید و می دانستید که چقدر باید برای آن هزینه صرف کنید و یا کجا آن را خرج نمایید و اینکه چقدر این بازاریابی اینترنتی برای شما درآمدزایی خواهد داشت. اما امروزه دنیا به صورتی متفاوت حرکت می کند!

آنچه شما باید با جمع آوری اطلاعات از تعاملات رسانه های اجتماعی تان که بسیار مهم می باشد انجام دهید، چیست!؟ رسانه های اجتماعی که شامل فیس بوک، تویتر، یوتیوب و LinkedIn، می باشند. بنابراین باید به این موضوع فکر کنید که چگونه می توانید میزان موفقیت یا کارآمدی تان در عرصه بازاریابی رسانه های اجتماعی را اندازه گیری نمایید!

در اینجا چند روش برای ارزیابی و چگونگی انجام مراحل بازاریابی اینترنتی تان از طریق رسانه های اجتماعی به شما ارائه شده است:

1- آگاهی از نام تجاری
ساخت آگاهانه نام تجاری (برند) یکی از مهم ترین جنبه های این موضوع است که چرا باید با رسانه های اجتماعی درگیر و در ارتباط باشید. در نهایت شما می توانید میزان آگاهی خود را از طریق تعداد طرفداران برندتان و همچنین تعداد جستجوهای انجام شده برای نام تجاری تان و تعداد بازدیدهای انجام شده از طریق ردیابی لینک ها، تعداد کلمات کلیدی و عبارات کلیدی جستجو شده در ارتباط با کسب و کارتان اندازه گیری نمایید. در نتیجه نیاز به این موضوع دارید که توانایی کنترل این روند و بررسی آن را داشته باشید.

2- مذاکرات صادقانه

بحث و تبادل نظر به صورت آنلاین که شما انجام می دهید، می تواند ترکیبی از بحث های کاملا صادقانه، بدون فیلتر و همراه با احترام باشد. این امر بدان معنی است که بازخوردهای خنثی، نظرات مثبت و یا بازخوردهای منفی دریافت خواهید کرد.

اغلب این موضوع به میزان سهم شما در تبادل نظرات و مخاطب قرار دادن افراد بستگی داشته و نشان دهنده تعداد دفعاتی است که نام تجاری شما در مکالمات استفاده شده است. در واقع باید از برنامه های نظارتی (monitoring) برای بررسی پیشنهادات و انتقادات (feedback)ها همانند بررسی رقبای تان استفاده نمایید.

3- حوزه تاثیرات و اعتبار

سیگنال های نفوذ و اعتبار شما می تواند با تعداد لینک های ورودی به وب سایت شما یافت شود.نمونه وب سایت های میکرو بلاگینگ (microbloging) مانند تویتر و شبکه های اجتماعی مانند فیس بوک می باشد. LinkedINn، یوتیوب و یا foursquare که در آن افراد اقدام به ارسال نظرات (کامنت) و یا like کردن محصولات و خدمات و یا نام تجاری شما می پردازند.

پس از آن مطالب با دوستان و دیگر افراد به اشتراک گذاشته می شود و همینطور مکالمات دنباله دار می شود. اندازه گیری میزان تعاملات در رسانه های اجتماعی مثل میزان Tweet ها و Like ها به شما اطلاعاتی در مورد این مسئله که چرا نام تجاری شما را دوست دارند و یا تمایل به آن ندارند را ارائه می کند.

4- نشانه های تعامل
تعامل میان افراد وب سایت شما و همچنین نام تجاری (برند) بسیار پر اهمیت می باشد تا از این طریق ببینید که افراد چگونه علاقمند به آنچه شما ارائه می دهید و یا پیام های شما شده اند. این امر به معنی میزان رای داده شده به برند شما، تعداد دفعات ذکر شدهء نام شما به عنوان برند خوب یا بد، تعداد تویت ها، عکس ها و ویدئو ها، تعداد بازدیدها و تعداد صفحات جدید فیس بوک و likeهای آنها می باشد.

5- میزان محبوبیت
به معنی واقعی تعداد افرادی است که از طریق ایمیل شما اشتراک ایجاد کرده و یا مشترک RSS شما هستند. همچنین تعداد پیروان شما در تویتر، اعضای گروه شما در linkedIn، تعداد افرادی که صفحه فیس بوک شما را like کرده اند و دیگر سایت های رسانه های اجتماعی و نیز بررسی مکان های دیگر شامل ردیابی محتوای جوامعی مانند Flicker و یوتیوب می باشد.

6- استفاده از ابزارهای مانیتورینگ

اگر دیدن فعالیت های مستمر و زیاد در like های فیس بوک و یا تویت های تویتر را ارزیابی، اندازه گیری و نظارت و بررسی نکنید، اصلا پیگیری اطلاعات مربوط به رسانه های اجتماعی معنی و مفهومی پیدا نخواهد کرد.

گوگل آنالیز و Measure Map دو ابزاری است که برای تجزیه و تحلیل داده ها، بررسی و ردیابی استفاده می شود، به طوری که دقیقا درخواهید یافت که چگونه افراد واکنش نشان می دهند و آنچه باید در تبلیغات اینترنتی خود تغییرات ایجاد نمایند را به شما نشان خواهد داد.

7- گوش دادن و یادگیری
به بازخوردها (feedback) ها که از سایت های رسانه های اجتماعی دریافت می کنید توجه فرمایید، البته فقط به بازخوردهای مثبت توجه نکنید بلکه نظرات خنثی و منفی می تواند به شما چیزهایی بیاموزد و احتمالا در صورت لزوم تغییراتی ایجاد نماید.

در مورد ردیابی داده ها و استفاده از آن برای ایجاد تنظیمات لازم در تبلیغات و یا تنظیمات متدهای بازاریابی اینترنتی فعال باشید.
دقیقا به گفته ها و نظرات افراد گوش دهید، برخی تغییرات پیشنهادی آنها را در وب سایت تان اعمال نمایید. در این صورت در امر بازاریابی اینترنتی از طریق بازاریابی رسانه های اجتماعی در کسب و کارتان موفق خواهید بود.

مازندران - چالوس - خیابان شورا - مجتمع اداری صبرا - واحد 11 0912390203701152215959 info[at]web01.net

اگر به این نتیجه رسیدید که با ساخت سایت املاک می توانید مشتریانتان را چندین برابر کرده و پیشرفت قابل ملاحظه ای در برابر رقبایتان نمائید، می توانید با یکی از شماره های مندرج در وب سایت تماس حاصل نمائید.

Copyright © 2008 - 2021 web01.ir - تمامی حقوق برای شرکت صفر و یک محفوظ است

09123902037