استراتژی مهم برای توسعه وب سایت و کاهش هزینه های طراحی وب سایت

1- اشخاصی که می توانند در زمینه توسعه وب سایت، یک برنامه ریزی دقیق نموده و شما را یاری نمایند، را شناسایی کنید. قبل از شروع پروژه تان اطمینان حاصل فرمایید که شما و تیم تان هر دو در یک صفحه هستید و درباره چشم انداز نهایی آن تصمیم می گیرید. این کار باعث به حداقل رساندن (از بین بردن) هرگونه سردرگمی در مورد نحوه توسعه وب سایت بین اعضای تیم تان خواهد شد و تضمین می کند که هنگامی که طراحان توسعه وب سایت فعالیت خود را آغاز می نمایند، آنها می توانند یک تعریف واضح از محصول نهایی خود داشته باشند.

طراحی سایت هایی که توسعه آن پروژه ها به صورت درستی تعریف نشده است، می تواند هزینه های غیر منتظره ای به دلیل “گسترش محدوده وب سایت” برای شما در بر داشته باشد. به طور کلی گسترش محدوده وب سایت هنگامی رخ می دهد که کارهای غیر منتظره به پروژه طراحی سایت شما اضافه گردد. این امر باعث بالاتر رفتن هزینه های برنامه ریزی شده پروژه طراحی سایت و گسترش آن و همچنین تمدید مهلت پایان پروژه خواهد شد. هنگامی که کارهای جدید به پروژه شما اضافه می شود، آن را بررسی نموده و ببینید آیا این آیتم ها برای تکمیل پروژه در این مرحله ضروری است و یا می تواند در مرحله دوم پروژه انجام شود. اگر تصمیم به افزایش محدوده طراحی سایت خود را دارید، باید از مسئول توسعه دهنده وب سایت خود در مورد هزینه های اضافی برای انجام کارهای اضافی سوال نمایید و از آنها بخواهید با اضافه شدن کار جدید به پروژه، درباره زمان پایان پروژه نیز توضیح دهند تا بدانید که چه تغییراتی صورت خواهد گرفت.

2- یک شخص مسئول برای ارتباط با توسعه دهنده وب سایت خود مشخص نمایید. همچنین مشخص بفرمایید که هر چند وقت یکبار نیاز به ارتباط با توسعه دهنده وب سایت در طول فرآیند می باشد. به طور کلی هر چقدر تعداد جلسات ملاقات شما با توسعه دهنده وب سایت تان بیشتر باشد، هزینه بیشتری برای شما ایجاد خواهد شد. در صورتی که انجام پروژه طراحی وب سایت و توسعه آن به خوبی تعریف شده باشد و برای آن برنامه داشته باشید، تعداد جلسات شما کوتاهتر و کمتر خواهد بود. به خصوص در مورد پروژه های توسعه کوتاه وب و یا پروژه هایی با بودجه های محدود، باید از جلسات زیاد و مداوم اجتناب نمایید.

اگر این پروژه به خوبی برای شما مشخص نشده است، باید ریسک جلسات متعدد در طول مدت زمان انجام پروژه را نیز در نظر بگیرید. این امر همیشه از برنامه ریزی و تعیین کامل برنامه پروژه هزینه سازتر می باشد. تصویب و نهایی سازی نیازهای طراحی سایت و بهینه سازی وب سایت و توسعه آن قبل از هر کاری باید صورت بپذیرد. برای پروژه های بزرگ باید برای شروع پروژه مراحل آن به خوبی مشخص و تعریف شده باشد و از تحویل پروژه و زمان آن اطمینان حاصل فرمایید.

3- اگر پروژه شما شامل طراحی سایت و یا طراحی مجدد وب سایت می باشد، قبل از تماس با طراح وب سایت خود، یک نگاه به آن بیاندازید. داشتن ایده و نگاه کوتاهی به طراحی وب سایتی که شما آن را ترجیح می دهید، باعث کاهش نیاز بررسی های مجدد خواهد شد. بررسی مجدد طراحی سایت به دلیل عدم آگاهی نسبت به آنچه شما خواستار آن در طراحی سایت تان هستید، می تواند باعث افزایش قیمت ها و هزینه های شما شود. شروع پروژه طراحی سایت با این ایده و رویکرد که “وقتی طرح را ببینم متوجه می شوم که چه می خواهم” می تواند باعث افزایش هزینه های پروژه و زمان پایان آن خواهد شد.( به دلیل بررسی های بیش از حد در زمان انجام پروژه) اگر مطلقاً هیچ ایده و برنامه ای برای شروع پروژه ندارید، یک لیست از وب سایت های قابل مقایسه در زمینه کاری تان که آنها را می پسندید، تهیه نمایید. مطمئن شوید که هرگونه عناصر لازم که دوست دارید، در وب سایت تان وجود داشته باشد را در نظر گرفته اید.

4- مطالبی که می خواهید در سایت تان نمایش داده شود را تهیه کرده و یا تهیه محتوای وب سایت را به فردی متخصص بسپارید. شما نباید یک وب سایت با محتوای ناقص را راه اندازی نمایید. اما اگر محتوای وب سایت تان آماده نیست، به جای سرمایه گذاری در یک وب سایت بزرگ با محتوای ناقص و تعریف نشده، یک وب سایت بروشور مانند( یک صفحه) و تعریف شده ایجاد نمایید. بدون یک محتوای موثر، طراحی سایت بی معنی خواهد بود. اگر محتوای مطالب وب سایت شما آماده نیست در واقع وب سایت شما کامل نمی باشد.

5- هنگامی که مطالب وب سایت در قالب وب سایت آماده نوشته شد، مطالب وب سایت خود را توسط توابع و بخشهای آن تنظیم و ساماندهی نمایید( به عنوان مثال: اطلاعات شرکت، خدمات، نظرها و غیره) این امر به تعیین محدوده پروژه شما کمک خواهد کرد(به عنوان مثال: شماره و تعداد صفحات، آیتم های حرکتی در وب سایت و غیره)

6- مشخص بفرمایید که تمایل دارید، بازدیدکنندگان با وب سایت شما چگونه ارتباط برقرار نمایند. این امر تضمین می کند که شما و توسعه دهنده وب سایت تان درک روشنی از محدوده کلی پروژه دارید. یک وب سایت استاتیک پنج صفحه ای بسیار متفاوت از یک وب سایت پنچ صفحه ای دینامیک و تعاملی و یا یک وب سایت پنج صفحه ای فروشگاهی با سبد خرید می باشد. به طور کلی هر ویژگی نیاز به برنامه نویسی پیشرفته و خدمات برنامه نویسی و یکپارچگی با نرم افزارها در وب سایت، باعث افزایش هزینه های شما خواهد شد. بنابراین مهم است که برای امضای قرارداد طراحی وب سایت تمامی موارد مورد نیاز وب سایت برای شما کاملاً روشن و واضح باشد.

7- قبل از درخواست و تایید هرگونه ویژگی جدیدی در وب سایت، دوباره محدوده اصلی وب سایت خود را بررسی نموده و به سوالات زیر پاسخ دهید:

آیا این ویژگی جدید در محدوده اصلی پروژه وب سایت شما هست؟
این ویژگی جدید چگونه به وب سایت من کمک خواهد کرد! آیا وجود آن مهم است؟
این کار در پایان مهلت انجام پروژه چگونه تاثیر خواهد داشت؟
هزینه های اضافی به چه صورتی خواهد بود؟
آیا می توان این ویژگی را در مرحله دوم پروژه انجام داد؟
این ویژگی بر کارهای دیگر چه تاثیری خواهد داشت؟ آیا این ویژگی تکراری نیست؟ ( به عنوان مثال بازگشت به مرحلهء اولیه طراحی گرافیکی و تکمیل و تایید مجدد آن)

اگر دریافتید که ویژگی جدید برای اضافه کردن به وب سایت شما کاری است که قبلاً تمام شده و تکراری می باشد، قبل از انجام هر کاری، زمانی را برای فکر کردن بر روی پروژه بگذارید و مطمئن شوید که پول شما با یک تعریف نادرست در پروژه تلف نمی شود. انجام این نکات و فعالیت ها تضمین کننده انجام صحیح پروژه وب سایت شما می باشد و به افراد تیم طراحی وب سایت کمک خواهد کرد، تا طبق برنامه پیش رفته و اجازه می دهد تا وب سایت شما به یک وب سایت حرفه ای تبدیل شود.

مازندران - چالوس - خیابان شورا - مجتمع اداری صبرا - واحد 11 0912390203701152215959 info[at]web01.net

اگر به این نتیجه رسیدید که با ساخت سایت املاک می توانید مشتریانتان را چندین برابر کرده و پیشرفت قابل ملاحظه ای در برابر رقبایتان نمائید، می توانید با یکی از شماره های مندرج در وب سایت تماس حاصل نمائید.

Copyright © 2008 - 2021 web01.ir - تمامی حقوق برای شرکت صفر و یک محفوظ است

09123902037