در مسیر گسترش بازاریابی اینترنتی، فیس بوک چه جایگاهی دارد ؟

با در نظر گرفتن عظمت شرکت گوگل در بین موتور های جستجو، آیا گوگل از پیشرفت های فیس بوک در عرصه رقابت بازاریابی اینترنتی، هراس دارد؟

خوب در واقع باید اقرار کنیم که امکانات نامحدودی که فیس بوک برای دسترسی آسان به بازار هدف، در اختیار کاربرانش قرار می دهد، عاملی است که باعث ترس و دلهره گوگل شده است. فیس بوک در حوزه بازاریابی اینترنتی، حقیقتاً زنگ خطری است برای شرکت های بزرگی از جمله گوگل.

بازار را بشناسید
یکی از اساسی ترین نکاتی که در بازاریابی اینترنتی وجود دارد، آگاه بودن از بازار هدف است. این اطلاعات مهم به شما کمک می کند تا بتوانید افراد مناسب را به کسب و کار خود مرتبط نموده و به آن ها محصولات و خدمات مورد نیازشان را عرضه کنید. پس:

هرچه اطلاعات شما درباره مشتریان، مرتبط و هدفمند باشد؛ شما بهتر جلوه می کنید و می توانید خدمات بهتری را ارائه دهید.

در دنیایی که همه چیز در حال شخصی سازی است و افراد به خواسته هایشان اهمیت می دهند، ارائه بستری مناسب در جهت برآورده کردن نیاز های آنان، نکته کلیدی در جهت رسیدن به اهداف شما در کسب و کارتان است. در اینجاست که نقش کلیدی فیس بوک به عنوان یک شبکه اجتماعی قدرتمند، مشخص می شود. نقش فیس بوک در بازاریابی اینترنتی به گونه ای است که فیس بوک، پیش بینی آن را هم نمی کرد.

ایجاد رابطه
ایده ای که باعث رشد شبکه های اجتماعی نظیر فیس بوک در بازاریابی اینترنتی شد، ایجاد روابط بود. کاربران صرفا برای برقراری ارتباط با دوستان و آشنایان نیست که از فیس بوک استفاده می کنند، بلکه بیشتر برای برقراری ارتباطات بالقوه با کسب و کارهاست.

اطلاعات شخصی که در سایت های اجتماعی قرار داده می شود، به دیگران این امکان را می دهد تا از علایق یکدیگر اطلاع. داشته باشند اطلاعاتی نظیر سن، جنسیت و یا محل زندگی، از جمله اطلاعاتی هستند که به دیگران کمک می کند تا محصولات و خدمات خود را به افراد مناسب و مرتبط، عرضه کنند. با بازاریابی اینترنتی صحیح، شما می توانید با سرعت بیشتری محصولات و خدمات خود را به دیگران معرفی کنید.

بازاریابی اینترنتی از طریق فیس بوک

تعداد رو به افزایشی از کسب و کارها، در حال روی آوردن به تبلیغات و بازاریابی اینترنتی از طریق فیس بوک می باشند. به دلیل آن که این سایت، محبوب ترین و مشهورترین رسانه اجتماعی، با میلیونها کاربر و صفحه می باشد، که با استفاده از آن به راحتی می توان با کاربران اینترنت در تعامل بود. گرچه برای رسیدن به موفقیت، باید به این نکته توجه داشت که تبلیغات از طریق فیس بوک، تفاوت محسوس و قابل توجهی با تبلیغات از طریق موتورهای جستجو دارد، و این تفاوت باعث به وجود آمدن چالش و رقابت در تبلیغات، از طریق بزرگترین سایت رسانه اجتماعی، یعنی «فیس بوک» شده است.

در موتورهای جستجو، هنگامی که فردی با استفاده از عبارت کلیدی خاصی، محصولی را جستجو می کند، با کلیک بر روی تبلیغ مورد نظر به سایت دیگری منتقل خواهد شد. اما هرگز با اطمینان کامل این کار را انجام نخواهد داد. زیرا از محتویات سایت مطلع نیست.

اما فیس بوک کاملاً متفاوت تر، راحت تر و اجتماعی تر است و اساساً کاربران برای برقراری همین ارتباط اجتماعی، از فیس بوک استفاده می کنند. آنها می توانند به راحتی به عکس ها نگاهی بیندازند، از وضعیت های یکدیگر آگاه شوند و …

کاربران فیس بوک معمولاً دوست دارند در فیس بوک بمانند؛ و جابجا شدن از سایتی به سایت دیگر با کلیک کردن بر روی تبلیغات، اصلاً برایشان خوشایند نیست.

برای اینکه بتوانیم مفهوم بازاریابی اینترنتی از طریق فیس بوک را بهتر به شما منتقل کنیم، می توانیم بگوییم که بازاریابی اینترنتی از طریق فیس بوک، راهی است برای ترویج و گسترش دادن کسب و کار خود، پس از راه اندازی آن.

در بازاریابی اینترنتی و تبلیغات از طریق فیس بوک، شما قادر خواهید بود که با استفاده از مؤلفه هایی نظیر سن، جنسیت و محل افراد، گروه مخاطبان مورد هدف خود را که می خواهید تبلیغ های شما را ببینند، دسته بندی کنید.

به عنوان مثال اگر مخاطب تبلیغات شما مردانی با سن 24 سال هستند، که در ایران زندگی می کنند و به ورزش علاقه دارند، می توانید به راحتی آن ها را هدف گذاری کنید و کاری کنید که تبلیغات شما توسط این گروه از کاربران فیس بوک دیده شود.

تبلیغات ایده آل از طریق فیس بوک شامل یک عکس و یک عبارت یا جمله ای جذاب است که توجه مخاطبان مورد هدف شما را جلب می کند. این نکته بسیار حائز اهمیت است که تبلیغات شما باید تازه باشد. زیرا به دلیل سرعت گسترش تبلیغات در فیس بوک، تبلیغات به سرعت، کهنه و تکراری می شود که باعث پایین آمدن تعداد کلیک بر روی تبلیغ شما می گردد. زیرا که تکراری بودن تبلیغات از جذابیت آن می کاهد.

شما می توانید یک محصول و یا یکی از خدماتی که ارائه می دهید را در دراز مدت به عرصه فروش بگذارید، اما باید به طور مداوم تبلیغات آن را تغییر دهید تا تعداد کلیک بر روی تبلیغات شما افزایش پیدا کند.

با توجه به این نکته که کاربران فیس بوک تمایلی به خارج شدن از آن را ندارند، باید بدانید که کاربران را به کجا هدایت کنید. فرستادن آن ها به صفحه وب سایت شما بهترین گزینه نیست، زیرا که کاربران به راحتی صفحه شما را می بندند، زیرا هیچ تمایلی به خارج شدن از محیط فیس بوک ندارند .

در عوض با استفاده از راه حل های بازاریابی اینترنتی از طریق فیس بوک، می توانید کاربران فیس بوک را به Fan Page خود هدایت کنید، که ویژگی هایی نظیر خرید اینترنتی در آن گنجانده شده.

گرچه کلیک کردن بر روی «خرید اینترنتی» کاربران را از فیس بوک خارج خواهد کرد، اما در واقع در این مرحله خارج شدن از صفحه فیس بوک هیچ اشکالی ندارد، زیرا شخصی که بر روی این عبارت کلیک می کند، قطعاً قصد خرید دارد.

در نتیجه، تبلیغات و بازاریابی اینترنتی از طریق رسانه های اجتماعی و به خصوص مشهورترین و محبوب ترین آن ها یعنی فیس بوک، کاملاً با تبلیغات در گوگل و یا موتورهای جستجو تفاوت دارد. کاربران به گوگل می روند تا به اطلاعات دیگری نیز دسترسی پیدا کنند، اما کاربران فیس بوک به فیس بوک مراجعه می کنند تا به صورت کارآمدتر با محصولات و خدمات مورد علاقه خود، مرتبط باشند و به جای باز کردن چندین سایت متفاوت و جا بجا شدن بین آن ها، در یک صفحه همه محصولات مورد علاقه خود را پیدا کند و از طریق تبلیغات مرتبط از اطلاعات آن ها آگاه شوند.

و باید در نظر داشته باشید که تبلیغات شما باید برای کاربران جذاب و دارای اطلاعات مفید باشد، تا پس از جذب شدن اولیه، با یکی کلیک به سمت اطلاعات، بیشتر هدایت شود.

مازندران - چالوس - خیابان شورا - مجتمع اداری صبرا - واحد 11 0912390203701152215959 info[at]web01.net

اگر به این نتیجه رسیدید که با ساخت سایت املاک می توانید مشتریانتان را چندین برابر کرده و پیشرفت قابل ملاحظه ای در برابر رقبایتان نمائید، می توانید با یکی از شماره های مندرج در وب سایت تماس حاصل نمائید.

Copyright © 2008 - 2021 web01.ir - تمامی حقوق برای شرکت صفر و یک محفوظ است

09123902037