اهمیت کاربر پسند بودن طراحی وب سایت

در این صورت، اهمیت کاربر پسند بودن طراحی سایت شما، چند برابر می شود. در این مقاله به 4 نکته ساده اشاره می کنیم که به شما کمک می کند تا سایتی طراحی کنید که کاربر پسند باشد.

1- مسیر یابی و رابط کاربری آسان
رابط کاربری یکی از اساسی ترین بحث ها در طراحی سایت است. اگر سایت شما، رابط کاربری آسان داشته باشد، کاربران وقت بیشتری را در سایت شما سپری می کنند و از بازدید از سایت شما تجربه خوشحال کننده ای خواهند داشت.

همچنین سعی کنید که مسیریابی سایت را به بهترین و آسان ترین شکل ممکن طراحی کنید. با استفاده از کلمات قابل فهم و ساده و متداول مثل “خانه، درباره ما، تماس با ما و . . . ” و ایجاد نوار مسیریابی آسان به کاربران این امکان را بدهید، تا بتوانند به راحتی از طریق نوار مسیریابی به صفحات مختلف سایت شما بروند و از اطلاعات مورد نیازشان استفاده کنند.

نکته دیگری که بسیار حائز اهمیت است، وجود قسمت جستجو در سایت است. کاربران تمایل دارند تا محتواهای قدیمی را پیدا کنند و یا دنبال موضوع خاصی بگردند؛ با قرار دادن نوار جستجو در سایت شما به آن ها این امکان را می دهید تا بتوانند به راحتی و به سرعت چیزی که می خواهند را پیدا کنند.
همچنین در طراحی سایت خود منوها و نوار مسیریابی را سازمان دهی شده نگاه دارید. اگر می خواهید از لایه ها و دسته بندی های متفاوت و جدا از هم استفاده کنید، آن ها را به خوبی سازماندهی کنید تا کاربران بتوانند به راحتی آن ها را پیدا کنند.

2- زمان بارگذاری سایت
رضایت کاربران سایت، ارتباط مستقیمی با زمان بارگذاری آن دارد. هر چه مدت زمان بارگذاری سایت کم تر باشد، رضایت کاربران بیشتر خواهد بود و به جای خروج از سایت به علت طولانی بودن زمان بارگذاری، به گشت و گذار داخل سایت ادامه خواهند داد.

در سایت خود از قرار دادن عکس ها، ویدئوها، فایل های فلش و سایر فایل های پر حجم خودداری کنید و یا آنها را به حداقل برسانید. با فشرده کردن فایل ها، زمان بارگذاری سایت را کاهش دهید.
پس توجه داشته باشید که در طراحی سایت خود، سرعت را حتما لحاظ کنید؛ زیرا یکی از مهم ترین معیار ها است.

3- خوانا بودن
متن های سایت باید طوری باشد که کاربران و بازدیدکنندگان بتوانند بدون زحمت، سریع و راحت آن را بخوانند و درک کنند. از فونت های استاندارد و مناسب استفاده کنید تا کاربرانتان از بازدید سایت شما خشنود باشند و باز هم به سایت شما باز گردند.

این نکته به خصوص برای سایت هایی که از مقاله های بلند استفاده می کنند می بایست بیشتر لحاظ شود. ترکیب رنگ، نوع فونت و فاصله گذاری از فاکتورهای مهمی است که باید رعایت شود. فونتی زیبا که به آسانی قابل خواندن باشد انتخاب کنید، از ترکیب رنگ مناسب استفاده کنید و فاصله گذاری های متن را به صورت مناسب لحاظ کنید تا متن، منظم و سازمان دهی شده در سایت قرار گیرد.

4- استفاده آسان
نکته مهم دیگری که در طراحی سایت بسیار حائز اهمیت می باشد، این است که سایت خود را در دستگاه های مختلف و همچنین مرورگرهای مختلف امتحان کنید. امروزه تعداد زیادی از افراد از طریق تبلت ها و موبایل ها به مرور اینترنت می پردازند. پس سعی کنید طراحی سایت خود را طوری انجام دهید که در دستگاه ها و مرورگرهای مختلف به خوبی کار کند. این کار به کاربران کمک می کند تا تجربه بهتری از بازدید سایت شما داشته باشند و بازدیدکنندگان سایت را نیز افزایش خواهد داد.

هر چه سایت شما با تکنولوژی های به روز، همگام باشد، تعداد کاربرانی که از بازدید از سایت شما راضی هستند، بیشتر خواهد بود.

مازندران - چالوس - خیابان شورا - مجتمع اداری صبرا - واحد 11 0912390203701152215959 info[at]web01.net

اگر به این نتیجه رسیدید که با ساخت سایت املاک می توانید مشتریانتان را چندین برابر کرده و پیشرفت قابل ملاحظه ای در برابر رقبایتان نمائید، می توانید با یکی از شماره های مندرج در وب سایت تماس حاصل نمائید.

Copyright © 2008 - 2021 web01.ir - تمامی حقوق برای شرکت صفر و یک محفوظ است

09123902037