جهت باز شدن منوی اصلی و جستجو اینجا کلیک کنید.
  • 01152215959
  • 09123902037


بسیاری از شماها احتمالا قبلا این سوال در ذهنتان بوجود آمده است که چرا طراحی وب سایتی که یک فروشگاه اینترنتی می باشد با طراحی وب سایت های دیگر متفاوت می باشد. چنین وب سایت هایی می بایست جذاب، سازمان یافته و منسجم باشند و از رنگ های درستی که مناسب روحیه وب سایت هستند استفاده شود.

یک فروشگاه اینترنتی می بایست از مبانی فروش خاصی پیروی کند:
1- دادن روحیه نشاط به کاربران حین خرید اینترنتی
2- اطمینان حاصل کنید که وب سایت تان اطلاعات کافی در خصوص اینکه صاحبان این سایت چه کسانی می باشند و چرا این وب سایت و صاحبان آن افراد امینی هستند ارائه می دهد.
3- استفاده از سایت باید برای همگان راحت باشد. اگر نیست، خریداران به سمت رقبایتان خواهند رفت.

این اصول، اصول جدیدی نمی باشند. همه ما با این اصول از طریق تجربیات روزمره خود در فروشگاه ها، مغازه ها و مراکز خریدی که منتظر باز شدن درب توسط مشتریان هستند، آشنایی داریم. معضل اساسی برای یک طراح وب سایت آن است که چطور این روشهای فروش مرسوم را در یک وب سایت فروشگاه اینترنتی، و یک دنیای مجازی به نام اینترنت پیاده سازی کند.

من مطمئنم که همه شما متوجه شده اید که قسمت پخت اکثر شیرینی فروشها، در دورترین بخش شیرنی فروشیها قرار دارند ولی همچنان بوی شیرینی تازه، از درب ورود به مشام میرسد (حتی برخی اوقات، آنها از هواکشهایی برای پخش کردن بوی شیرینی به بیرون استفاده می کنند). آنها اینکار را به عمد انجام می دهند. فروشنده ها از حس بویایی برای جذب مردم و کشاندن آنها به فروشگاه هایشان استفاده می کنند جاییکه انواع و اقسام کالاها و اجناس اغوا کننده وجود دارد - همانند همان مثال شیرینی فروشی.


فروش اینترنتی، فروشگاه اینترنتی نیست
هر کسی حداقل یکبار هم که شده وب سایت هایی را بر پایه یک متن یا نامه دیده است. در صفحات این وب سایت ها، تنها لینک هایی به فرم سفارش دیده می شود. چنین وب سایت هایی که تنها بر پایه یک نامه و لینک به درخواست خرید می باشند، مرسوم ترین نوع فروشگاه های اینترنتی نمی باشند، چرا که آنها معمولا تنها یک محصول را می فروشند. این شیوه به طراحان وب سایت ها اجازه می دهد تا با بزرگ جلوه دادن اصل کلیک کردن بر روی یک لینک، آن را نوعی مزیت نشان دهند. نشان دادن ویژگیهای مختلف محصول به مشتریان تنها راهی زیرکانه برای افزایش شانس کلیک کردن مشتریان بر روی دکمه سفارش محصول هر چند خط به چند خط می باشد.

چنانچه مشتری در یک مرحله هنوز متقاعد به خرید نشده است، همچنان می تواند به خواندن ادامه دهد و نظرات مشتریان دیگر را نیز در خصوص آن محصول در وب سایت بخواند. چه باور داشته باشید چه باور نداشته باشید، وب سایت های تک مقاله ای هنوز واقعا فروش خوبی دارند.


فروشگاه اینترنتی چیست؟
فروشگاه اینترنتی، باید بیشتر از یک محصول را ارائه دهد. البته افزایش تعداد محصولات، بر پیچیدگی وب سایت نیز می افزاید. فروشگاه های اینترنتی پیچیده، از روشهای گوناگونی استفاده می کنند تا بهترین محصولات انتخاب شده را برای ارائه به مشتریان نشان دهند. و این محصولات انتخاب شده، برای هر مشتری نسبت به مشتری دیگر متفاوت می باشد و به اصطلاح فروشگاه برای هر مشتری خصوصی می شود. روشهای خصوصی سازی قسمت عمده از یک فروشگاه اینترنتی را تشکیل می دهد.

ولی به هر حال این مطلب خارج از بحث این مقاله می باشد. هوشمندی روشهای انتخاب شده برای خصوصی سازی یک فروشگاه اینترنتی، تاثیر عمده ای در طراحی آن می گذارد. اولین سازمانی که از این روش استفاده کرد، amazon.com  بود که کتابهایش را بر مبنای سفارشات گذشته آن بازدید کننده و ترکیبی از آمارهایی که در خصوص علایق آن بازدید کننده از کتابهای دیگر و مدت زمان خواندن مقدمه های کتاب های مورد علاقه بازدید کننده، در جلوی چشمانش قرار می داد. امروزه هدف پیشگویی آن است که چه چیزی را در اولین بازدید به مشتریانمان و بازدیدکنندگان ارائه دهیم.


طراحی قالب فروشگاه اینترنتی
طراحی وب سایت فروشگاه اینترنتی، طراحی قالب را نیز شامل می شود. یکی از مهمترین موضوعات آن است که چه جایی از صفحه را بازدید کننده در نگاه اول خواهد دید. تحقیقات زیادی روی این موضوع صورت گرفته است. اکثر این تحقیقات نشان می دهند که در وب سایت های انگلیسی زبان، قسمت وسط سمت چپ بعلاوه وسط صفحه و در وب سایت های فارسی زبان، قسمت وسط سمت راست بعلاوه وسط صفحه اولین جایی هستند که نگاه های بازدید کننده را به خود جلب می کنند.

با استفاده از این روش، طراحان وب سایت ها تلاش می کنند، تا مسیر حرکت چشمان بینندگان را به سوی خود جلب کنند درست همانند همان کاری که یک شیرینی فروش، با بوی شیرینی اینکار را انجام می دهد. یک طراح حرفه ای فروشگاه اینترنتی، به خوبی می داند چه طرحی را طراحی کند تا نگاه ها را بسوی خود معطوف کند.

چنانچه قصد دارید تا فروشگاه اینترنتی را باز کنید یا قبلا چنین فروشگاهی را دارا می باشید، اطمینان حاصل کنید که مبانی فروش آنلاین و اینترنتی را بخوبی می دانید. با یک طراح وب سایت مجرب مشورت کنید.  ترجیحا شخصی که تجربه ای طولانی در فروشگاه های اینترنتی دارد.

آیا شما به وب سایت نیاز دارید ؟

سوال بی جوابی برایتان باقی مانده؟

شما می توانید به صورت رایگان با متخصصین ما ارتباط برقرار کنید


  09123902037      01152215959

مازندران - چالوس - خیابان شورا - مجتمع اداری صبرا - واحد 11