استراتژی مهم در بروز رسانی طراحی سایت : استفاده از نوار کناری!

در نظر اول، اگر وب سایتی از نوار کناری استفاده ننماید، چیزی که به ذهن متواتر می شود، این است که این وب سایت کارایی خود را از دست داده است! ولی در بسیاری از موارد این چنین نیست. شما می توانید طراحی وب سایتی انجام دهید بدون ساید بار در حالی که سایت شما همچنان کاملاً کاربردی و کاربر پسند می باشد و اطلاعات مورد نیاز یا تقاضای کاربر، در دسترس او می باشد. در حقیقت در این نوع طراحی ها، نوار کناری خلاقانه به جایی دیگر جایگزین می گردد، که کارایی مناسب تری داشته باشد و یک گوشه همیشگی از سایت شما را در همه جا مشغول نکرده باشد. درست است که ما می توانیم موارد بسیاری را در نوار کناری جایگزین کنیم، ولی توجه داشته باشید که این فضا، در حقیقت قسمتی از مطلبی که کاربر می خواند را مشغول می کند و باعث عدم توجه و تمرکز بر روی متن اصلی موجود در یک صفحه و یا قسمت مورد بازدید او می گردد که قطعاً در بیش از 90 درصد زمان های مورد استفاده کاربر از یک صفحه، مورد نیاز او نیست!
زمانی که کاربری درگیر محتوای یک صفحه شده است، چرا باید او را به جای دیگری منحرف نماییم؟ ما می خواهیم بازدید کنندگان به سایت ما بیاییند و مطالب منتشر شده مان را بخوانند، چه چیزی اولویت بیشتری از این دارد که باعث انحراف کاربر از محتوای مورد نظر او گردد ؟ پاسخ به این سوالات معمولاً در این است که ما می خواهیم کاربر و بازدید کننده را به خواندن و ماندن بیشتر در وب سایت ترغیب نماییم! یا حتی ارائه موارد دیگری که شاید مورد نیاز او نباشد ولی ما بخواهیم بازدید کنندگان ما بیشتر نظرشان به آن مورد، صفحه و یا هر چیز دیگر جلب گردد. حال باید ببینیم که ارائه آن در نوار کناری وب سایت، با توجه به صدمه ای که به محتوای مورد علاقه کاربر وارد می نماید، آیا توجیه دارد یا نه.

جایگزین های ساید بار در طراحی سایت های جدید
راه جایگزین چیست ؟ مثلاً شاید یکی از پر کاربرد ترین موارد در ساید بار ها استفاده از فرم جستجو باشد، که پر کاربرد نیز می باشد، ولی جایگذاری های دیگری مانند هدر و یا فوتر نیز به نظر برای این مقوله خوب می آیند. یا مواردی مانند آخرین مطالب، مطالب پر کاربرد کاربران و دسته بندی های رایج در مطلب مورد علاقه کاربر چیزهایی است که معمولاً در ساید بارها می بینیم. بهترین جایگذاری مطالب مرتبط، قطعاً در انتهای هر مطلب و پس از مطالعه مطلب مورد نظر کاربر است، بهترین جایی که می توانیم از دکمه های انتشار شبکه های اجتماعی نیز استفاده نماییم همین جا است. از قسمت فوتر سایت باید بیشتر استفاده کرد تا دسته بندی های مورد نظر و یا موارد این چنینی را به آنجا منتقل نماییم.

با تمام این موارد، بعضاً مواردی هستند که برای ما دیدن آن توسط مخاطب اولویت بیشتری نسبت به صفحه جاری که او در حال دیدن است دارد. بعضاً مقاصد اقتصادی و ترویج بیشتر از خرید و یا بازدید یک محصول یا تبلیغات است که اینگونه است و این موارد، توازن میان کاربر پسندی و کاربردی بودن نوار کناری را کمی دچار تغییر می کند.

می توان نتیجه گرفت که سایت بار، نه چیز بدی است، و نه چیزی که همیشه مورد نیاز تمام صفحات و جای گذاری های سایت باشد، باید آن را از یک طرح پیش فرض برای طراحی یک وب سایت خارج نماییم و تنها در صورت نیاز و احساس استفاده، آن را به کاربر و بازدید کننده تحمیل نماییم!

مازندران - چالوس - خیابان شورا - مجتمع اداری صبرا - واحد 11 0912390203701152215959 info[at]web01.net

اگر به این نتیجه رسیدید که با ساخت سایت املاک می توانید مشتریانتان را چندین برابر کرده و پیشرفت قابل ملاحظه ای در برابر رقبایتان نمائید، می توانید با یکی از شماره های مندرج در وب سایت تماس حاصل نمائید.

Copyright © 2008 - 2021 web01.ir - تمامی حقوق برای شرکت صفر و یک محفوظ است

09123902037