استراتژی و برنامه ریزی در طراحی وب سایت

1- هدف شما از طراحی وب سایت چیست؟
آیا هدف شما ایجاد یک بروشور یا کاتالوگ آنلاین است؟
آیا منظور شما برندسازی و شناساندن شرکت و نام آن به بازار اینترنت است؟
آیا هدف شما فروش محصولات و یا خدمات سازمانتان است؟
آیا میخواهید اطلاع رسانی کنید و یا یک شبکه اجتماعی ایجاد کنید؟
توجه به هدف و یا اهداف ایجاد یک وب سایت، درواقع مشخص کننده استراتژی شما خواهد بود و از مهمترین گام های اولیه طراحی وب سایت می باشد.

2- موفقیت خودتان را تعریف کنید
یک تعریف ساده از موفقیت وب سایت داشته باشید، اما آنرا مرتب مرور و بهینه کنید. دلیل اینکه مشاغل در کار خود موفق می شوند همین است که صاحبان مشاغل تعریفی از موفقیت دارند و بدنبال آن تعریف برنامه ریزی میکنند.
سعی کنید نقطه پایان را به خوبی تعریف کنید. مثلاً فروش اینترنتی و یا افزایش درآمد سازمان از طریق تجارت آنلاین. هنگامیکه شما خط پایان طراحی وب سایت را تعریف کنید از نظر روانشناسی نیمی از راه را پیموده اید.
برای تعریف اهداف وقت بگذارید و لیستی از اهداف مهم و حیاتی و اهدافی که در درجه دوم اهمیت قرار دارند تهیه کنید.

3- بازدید کننده
یک وب سایت با طراحی خوب و توسعه مناسب بدون بازدیدکننده، مانند یک فروشگاه بزرگ با کلیه اجناس شیک و جدید می ماند، که در وسط یک بیابان ساخته شده است.  اگر کسی وب سایت شما را نتواند بیابد یعنی در اصل شما در طراحی، کاری نیمه تمام انجام داده اید و به عبارتی شکست خورده اید. مثلاً تصور کنید وب سایت شما هنگامی مشاهده می شود که بازدیدکننده 500 وب سایت رقیب را برای یافتن در موتورهای جستجو قبل از شما کنار بگذارد! (احتمال مشاهده وب سایت در چنین حالتی نزدیک به صفر است)

4- بازاریابی
چنانچه شرکت درخواست کننده طراحی وب سایت دارای یک استراتژی بازاریابی بروز می باشد، مسلماً شما نیز بعنوان طراح وب سایت باید سیاست بازاریابی آن شرکت را در طراحی وب سایت پیروی کنید. برای مثال چنانچه شرکتی قصد فروش محصولات خود در سیاتل آمریکا را دارد شما باید بر روی عناوینی که کلمه سیاتل در آن وجود دارد بیشتر توجه کنید چرا که کلمات کلی که باعث افزایش ترافیک وب سایت شما میشوند عملاً حاصلی از نظر افزایش فروش شرکت نخواهند داشت.

5- تخصیص منابع
بعنوان مدیر پروژه باید منابع مورد نیاز را تعیین و وظایف هرکدام را در رابطه با طراحی وب سایت تخصیص دهید. در حالت کلی ترکیب منابع زیر تشکیل دهنده یک وب سایت خواهد بود:
– طراحی
– توسعه و برنامه نویسی
– مدیریت محتوا (یا ایجادکننده محتوا)
– وب هاستینگ (پشتیبانی IT)
– بازاریابی اینترنتی
ممکن است بعضی از اعضاء تیم شما دارای دو یا چند تخصص از مهارت های فوق باشند. مثلاً اکثر طراحان وب سایت دارای تخصصی برنامه نویسی و توسعه نیز هستند.
برای دستیابی به بهترین نتیجه در اجرای پروژه همواره به بحران های  کمبود بودجه، نرم افزارهای مورد نیاز، زمان تحویل و آموزش پرسنل توجه داشته باشید.

6- رقابت
شناسایی رقبا و آنالیز وب سایت آنها از نظر عملکرد داخلی و ظاهری عاملی راهگشا برای تعریف نقطه هدف در طراحی وب سایت خواهد بود. پس از آنالیز رقبا تصمیم گیری با شما خواهد بود که نقطه هدف را برابر و یا فراتر از آنها قرار دهید.

7- محتوا پادشاه است
برای ایجاد محتوا در وب سایت با استخدام متخصصین ایجاد محتوا با صرف وقت و هزینه حتماً اقدام کنید. از کپی کردن مطالب از وب سایت های رقبا پرهیز کنید و سعی کنید مطالب درخور مخاطبان وب سایتتان باشد و همچنین لینک ها را طوری ایجاد کنید تا کاربر بتواند به راحتی مطلب مورد نظر خود را در وب سایت شما پیدا کند. برای این کار بهتر است از نمودارهای درختی برای لینک های وب سایت استفاده کنید.

8- کارآیی و عملکرد
سایت شما دارای چه مشخصه عملکردی است یک سایت تجارت الکترونیک است یا فروشگاه اینترنتی، تالار گفتگو است یا وبلاگ است؟ و یا یک سایت عضو گیری پولی است؟
عملکرد حرفه ای یک وب سایت نیاز به برنامه نویس کارآمد، نرم افزارها و سخت افزارهای حرفه ای دارد. پس قبل از طراحی سایت نیازهای خود را براساس عملکردی که از سایتتان انتظار دارید بررسی و هزینه آنرا بسنجید.

مازندران - چالوس - خیابان شورا - مجتمع اداری صبرا - واحد 11 0912390203701152215959 info[at]web01.net

اگر به این نتیجه رسیدید که با ساخت سایت املاک می توانید مشتریانتان را چندین برابر کرده و پیشرفت قابل ملاحظه ای در برابر رقبایتان نمائید، می توانید با یکی از شماره های مندرج در وب سایت تماس حاصل نمائید.

Copyright © 2008 - 2021 web01.ir - تمامی حقوق برای شرکت صفر و یک محفوظ است

09123902037